×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

sr 71 black bird in museum (7) - بازنشسته شدن سریع ترین هواپیمای دنیا که از موشک نیز جلو می زد

بازنشسته شدن سریع ترین هواپیمای دنیا که موشک ها نیز به آن نمی رسیدند 

 

میلیتاری نیوز : در این مطلب قصد داریم شما را با سریع ترین هواپیمای نظامی جهان که حالا دیگر پیر شده و تنها نمونه های آن در موزه نگهداری می شود را معرفی کنیم هواپیمایی که روزی با سرعت باورنکردنی خود و همچنین ظاهر عجیب خود که بیشتر شبیه فضاپیماهای فیلم های هالیوودی است همگان را متعجب می کرد . این پیرمرد هواپیماهای نظامی کسی نیست جز SR-71 Blackbird ساخت شرکت لاکهید مارتین .

sr 71 black bird in museum (3) - بازنشسته شدن سریع ترین هواپیمای دنیا که از موشک نیز جلو می زد

sr 71 black bird in museum (5) - بازنشسته شدن سریع ترین هواپیمای دنیا که از موشک نیز جلو می زد

این عقاب آسمان را می توان نوعی معجزه در صنعت هوایی خواند. این پرنده سیاه می تواند  با سرعتی بیش از۲۰۰۰ مایل بر ساعت پرواز کند و در اصل برای انجام ماموریت های مراقبتی ساخته شده است. این هواپیما توانایی پرواز تا ارتفاع سه برابری کوه اورست را دارا است ! 

با این حال این هواپیما در آستانه پایان جنگ سرد بازنشسته شد در تاریخ ۹ اکتبر سال ۱۹۹۹ (دقیقا ۱۶ سال پیش)، هواپیمای Lockheed Martin SR-71 آخرین پرواز خود را پس از ۳۰ سال ماموریت های طاقت فرسا به انجام رساند.

sr 71 black bird in museum (10) - بازنشسته شدن سریع ترین هواپیمای دنیا که از موشک نیز جلو می زدحدودا ۳۰ سالی از آغاز فعالیت پرنده سیاه می گذرد و یکی از خصوصیات جالب SR-71 این است که می تواند برای جلوگیری از اصابت موشک های مختلف با سرعتی بیشتر از آنها پرواز کند !

هواپیمای SR-71 یک جنگنده نبود و صرفا برای شناسایی کاربرد داشت. بنابراین هیچ سلاحی همراه آن نبوداز آنجایی که SR-71 نه مسلح بود و نه می توانست از خود دفاعی انجام دهد، بنابراین باید تمامی امکانات در اختیارش قرار می گرفت تا رادار گریز باشد و دشمن نتواند آن را از کار بیندازد. در طول تاریخ ۳۰ ساله، هیچ SR-71ای شکست نخورد.

SR-71 توسط دو نفر اداره می شد و هدف آن عکسبرداری از صدها هزار مایل زمین برای تحلیل بود.

اما در آخر می توان گفت که روزهای خوب این هواپیما دیگر تمام شده و حالا فقط به سوژه ای برای جذب گردشگران خارجی جهت بازدید از موزه ی محل استقرار این هواپیما بدل شده است .

sr 71 black bird in museum (2) - بازنشسته شدن سریع ترین هواپیمای دنیا که از موشک نیز جلو می زد

sr 71 black bird in museum (4) - بازنشسته شدن سریع ترین هواپیمای دنیا که از موشک نیز جلو می زدsr 71 black bird in museum (1) - بازنشسته شدن سریع ترین هواپیمای دنیا که از موشک نیز جلو می زد

sr 71 black bird in museum (6) - بازنشسته شدن سریع ترین هواپیمای دنیا که از موشک نیز جلو می زد

خدمه : دو نفر

طول هواپیما : ۳۲/۷۴ متر 

 طول بال ها : ۱۶ متر

ارتفاع بدنه از زمین : ۵/۶۴ متر

وزن خالی : ۳۰۶۰۰ کیلوگرم 

حداکثر وزن هنگام برخاست : ۷۸ تن

برد پرواز : ۵۴۰۰ کیلومتر

طراح : کلی جانسون
[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.