×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

pahpad iran - پهپادهای ساخت ایران در ردیف ۵ پهپاد برتر جهان

پهپادهای ساخت ایران در ردیف ۵ پهپاد برتر جهان

نشریه امریکایی “نشنال اینترست” با انتشار گزارشی درباره قدرتمندترین پهپادهای جهان با برشمردن کشورهای پیشتاز در تولید پهپاد از ایران و پهپادهای ساخته‌شده توسط این کشور در ردیف چهارمین کشور قدرتمند جهان در این حوزه یاد کرده است.

بعد از فیلم برداری از ناو هواپیمابر امریکا توسط پهپاد ابابیل که پهپاد نسل قدیمی ایران بود و همچنین عدم شناسایی ابابیل توسط سامانه های راداری ناو هواپیمابر, این موضوع به سرعت باعث جدی گرفتن تکنولوژی ساخت پهپاد ایران شد.

“نشنال اینترست” در گزارش خود تحت عنوان “عصر طلایی هواپیماهای بدون سرنشین” با برشمردن ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده پهپاد با برشمردن نقاط قوت آن در این زمینه می‌نویسد: “اصولا به نقش ایران در ثبات خاورمیانه پرداخته می‌شود با این حال، توجه کمی به فهرست فناوری‌های در دسترس آن کشور شده است. ایران به طور منظم از سیستم‌های بسیاری پیچیده پدافندی بهره‌برده است. در عرصه پهپادی ایران با کنار هم قرار دادن سیستم‌های مونتاژ شده هواپیماهای شکارشده خارجی توانسته پیشرفت هایی را کسب کند. اگرچه از نظر تاکتیکی ممکن است پهپادهای ایرانی در ردیف پهپادهای کشورهای پیشرفته قرار نداشته باشند اما کار خوبی که ایرانیان توانسته‌اند انجام دهند ساخت پهپادهایی با قیمت مناسب، موتورهای قابل اعتماد و بدنه مناسب بوده است.”

ایران با ساخت پهپادهای شناسایی,رزمی و دوربرد سابقه ای ۳۰ ساله در طراحی و ساخت انواع پهپاد به جرات جزء ۵ کشور برتر در این زمینه است.

“نشنال اینترست” در ادامه اشاره می‌کند که تجربه ایران در ساخت پهپاد نشان می‌دهد که با سرمایه‌گذاری نسبتا کم نیز می‌توان در شرایط مناسب بازدهی بالایی درباره ساخت هواپیماهای بدون سرنشین داشت. “نشنال اینترست” ادعا کرده که ایران از پهپادهای خود برای کمک‌رسانی به دولت‌های عراق و سوریه و شناسایی اهداف برای انجام حملات هوایی استفاده کرده است.” “نشنال اینترست” در ادامه اشاره می‌کند که ایران احتمالا دارای تجربه عملیاتی بیشتری در مقایسه با پهپادهای هر کشور دیگری از جمله امریکا و رژیم اسرائیل است.

این نشریه امریکایی در بخش پایانی گزارش خود هم‌چنین اشاره می‌کند که ایران در صادرات پهپادهای خود به متحدان منطقه‌ای‌اش از جمله گروه حزب‌الله لبنان نیز کمک کرده است. “نشنال اینترست” در این باره می‌نویسد: “این موضوع سبب شده تا محیط هوایی رژیم اسرائیل برای مقابله با نیروهای حزب الله لبنان پیچیده‌تر از قبل شود.”

ایران هم اکنون دارای پهپاد هایی با برد ۳۰۰۰ کیلومتر و مداومت پروازی بیش از ۳۰ ساعت با قابلیت حمل موشک های پیشرفته هوا به زمین می باشد.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.