×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

456754324=87 - ۵ سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است

۵ سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است

وبسایت “نشنال اینترست” در گزارشی نوشت: اطلاعیه های اخیر در خصوص تحویل سامانه ضد موشکی اس ۳۰۰ روسیه به ایران لرزه بر تن دولت های غربی و رژیم صهیونیستی انداخته است. روسیه قرار است بر اساس قرارداد سال ۲۰۰۷ این کشور با ایران، ۵ سامانه از این موشک را به ایران تحویل دهد. تحویل این سامانه ها قرار است تا ۱۸ ماه آینده آغاز شود.

بر اساس این گزارش، ایران با استفاده از سامانه “اس۳۰۰” می تواند از حریم هوایی خود در مقابل اقدامات خصمانه دفاع کند.  نشنال اینترست مدعی شد به دلیل بی اعتمادی غرب به ایران در استفاده از این سلاح ها در سوریه و عراق، روسیه تنها کشوری است که مایل به فروش سلاح های خود به تهران است. در این گزارش آمده است ایران ممکن است ۵ سلاح زیر را از روسیه خریداری کند:   

۱٫ تانک تی-۹۰: ارتش ایران پیش از انقلاب اسلامی بیش از ۲۰۰۰ تانک مدرن داشت. اما در حال حاضر این تانکها فرسوده شده اند. خرید حدود هزار تانک تی-۹۰ می تواند به بازسازی ناوگان تانک این کشور کمک کند. این تانکها جدید ترین تانک ارتش روسیه هستند که تولید آن از سال ۱۹۹۵ آغاز شد. 

tank t900 - ۵ سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است

 مدل اولیه تی-۹۰ از یک موتور دیزلی ۱۲ سیلندر با قدرت ۸۴۰ اسب بخار استفاده می‌کرد. در مدل تی-۹۰آ موتور پرقدرت‌تر وی-۹۲ با توان ۱۰۰۰ اسب بخار و جدیدترین مدل که تی-۹۰ام نام دارد و هنوز تولید نشده از موتور وی-۹۶ با قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این موتور چندگانه‌سوز است و علاوه بر گازوئیل می‌تواند از نفت سفید و بنزین هم استفاده کند. نسبت قدرت به وزن در مدل اولیه تی-۹۰ حدود ۱۸.۰۶ اسب بخار به تن است که به طرز قابل توجهی ضعیف‌تر از تی-۸۰ است.

وزن تی-۹۰ حدود ۴۶.۵ تن است. حداکثر سرعت آن در جاده به ۶۰ تا ۶۵ و در خارج از جاده به ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برد عملیاتی آن با سوخت کامل ۵۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است. تی-۹۰ با استفاده از هواکش (اسنورکل) امکان حرکت در عمق پنج متری آب را دارد و زمان آماده سازی آن برای این کار حدود ۲۰ دقیقه است

۲٫ جنگنده چند منظوره سوخو-۳۵: ناوگان هوایی ایران نیازمند تجهیزات مدرن است. سوخو ۳۵ یک جنگنده تک کابینه با قابلیت مانور بالاست. بدنه این جنگنده از تیتانیوم است تا بتواند تسلیحات بیشتری حمل کند.

96679368796 - ۵ سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است

 هواپیمای سوخو ۳۵ تا  ۱۸  کیلومتر از زمین اوج می‌گیرد و با سرعت ۲۳۹۰  کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند.  و برد پروازی آن  ۴۵۰۰ کیلومتر است. در حالی که F-35 آمریکایی سرعتش ۱۷۲۸ کیلومتر در ساعت و برد پروازی آن ۲۲۰۰ کیلومتر است. وزن جنگنده SU-35  در حالت عادی  ۱۸ تن است وپس از بارگیری جنگ افزار می تواند با وزن ۳۵ تن پرواز کند.

۳٫ کشتی نیروبر “ایوان گرن”: این کشتی نیروبر توانایی حمل سیزده تانک ۶۰تنی یا ۳۶ نفربر زرهی و بیش از ۳۰۰ سرباز را دارد. این کشتی می تواند به ارتقای نیروی دریایی ایران کمک کند.

3536767809 08765 - ۵ سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است

 نوع : کشتی آبی – خاکی

جابه جایی : ۱۱۵۸۰ تن ، ۱۴۰۶۰ تن در حالت بارگیری کامل
طول : ۱۵۷ متر
عرض : ۲۳٫۸ متر
آبخور : ۶٫۷ متر
پیشران : ۲ موتور توربین گازی ، ۲ شافت
سرعت : ۳۵ کیلومتر بر ساعت (۱۹ نات)
برد نهایی : ۷۵۰۰ مایل دریایی در سرعت ۲۶ کیلومتر بر ساعت
ظرفیت بار : ۲۵۰۰ تن
خدمه : ۲۳۹ نفر

۴٫ موشک های بالستیک کوتاه برد اسکاندر: ایران در حال حاضر موشک های بالستیک دارد؛ اما استفاده از موشک های کوتاه برد می تواند برای این کشور بسیار مفید باشد. موشک های اسکاندر می توانند سایت های موشکی، فرودگاه ها و دیگر اهداف نظامی را هدف قرار دهند. 

iskandar e - ۵ سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است

 سیستم موشکی اسکندر با دو موشک کوتاه برد بالستیک به طور مستقل مجهز شده است.این موشک دارای یک موتور تک مرحله ای سوخت جامد است و هر موشک به طول ۷٫۳m، قطر بدن از ۰٫۹۲m و وزن ۳،۸۰۰kg دارد. این موشک می تواند در طول پرواز تغییر مسیر داده یا اهداف در حال حرکت را با دقت بالا منهدم کند.

اسکندر می تواند تا ۴۸۰kg کلاهک متعارف را حمل کند. حداقل محدوده شلیک این موشک از ۵۰km است و حداکثر ۲۸۰km است.

۵٫ موشک ضد کشتی کلاب: به ادعای این وبسایت، خرید این نوع موشک به ایران امکان می دهد حمل و نقل خارجی را تهدید و تنگه هرمز را مسدود کند. نسل جدید موشک های روسیه سریعتر و دقیق تر است و قابلیت پرتاب از سکوهای استتار شده را دارد. 

 klub mis - ۵ سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است

این موشک بسته به نوع بین ۶ تا ۸٫۵ متر طول، سرعت بین ۰/۸ تا ۳ ماخ، هدایت اینرسی (Inertial Guidance)/ آشیانه‌یاب فعال/ ماهواره‌ای و قابلیت حمل از طریق کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها را دارد که کلاس‌های مختلف این موشک بین ۲۵۰ تا بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند. 
[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.