×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

Patria AMV XP - معرفی نفربر زرهی پاتریا ساخت فنلاندنفربر زرهی پاتریا AMV (Advaced Modular Vehicle) توسط شرکت پاتریا و در همکاری با وزارت دفاع فنلاند ساخته شد. هدف اصلی طراحی یک پلت فرم با محافظت بهتر ، تحرک بیشتر ، محموله بار و حجم داخلی بیشتر نسبت به نفربر زرهی XC-203 6×6 Armored  بود. اولین نمونه اولیه نفربر AMV در سال 2001 ساخته شد.

ارتش فنلاند در مجموع 86 نفربر AMV را با آپشن های مختلف سفارش داد. اولین خودروها در سال 2003 تحویل و تولید آنها در سال 2004 آغاز شد. این نفربر به کشورهای کرواسی (126) ، لهستان (690) و اسلوونی (30) صادر شد.

هم اکنون نفربر Patria AMV در کشور لهستان در حال تولید تحت لیسانس فنلاند است ، همچنین جمهوری مقدونیه ، آفریقای جنوبی ، سوئد ، امارات متحده عربی و احتمالاً عربستان سعودی کشورهای دیگر دارنده این نفربر زرهی هستند. پاتریا AMV دارای حفاظت مدولار است. زره پوش ماژول های قابل تعویض با ضخامت های مختلف را تشکیل می دهد و می تواند متناسب با نیازهای مأموریت طراحی شود.

زره های سنگین در زمان صلح و برای حمل و نقل برداشته می شوند. اما پس از رسیدن وسیله نقلیه به منطقه جنگی ، بازیابی می شود. حداکثر سطح محافظت در برابر گلوله های ضد زره 30 میلی متر است. این وسیله نقلیه همچنین از یک کلاس محافظت از مین نیز برخوردار است. می تواند تا 10 کیلوگرم انفجار TNT را تحمل کند.

دو خودروی زره پوش ارتش لهستان در افغانستان با موشک های RPG-7 مورد اصابت قرار گرفتند ، اما موشک به زره پوش نفوذ نکرد و زره پوش ها موفق به بازگشت به پایگاه خود شدند.

patria amv - معرفی نفربر زرهی پاتریا ساخت فنلاند

زره پوش پاتریا ارتش فنلاند به سلاح کنترل از راه دور Protector M151 مجهز شده اند که مجهز به مسلسل 12.7 میلی متری و نارنجک انداز 40 میلی متری خودکار است که بسته به نیاز مشتری طیف گسترده ای از سلاح ها قابل نصب است. وزن نفربر زرهی پاتریا با توجه به سیستم های زرهی و سلاح بین 16 تا 26 تن است.

این وسیله نقلیه سه خدمه دارد و برای 10 نیروی کاملاً مجهز محل اسکان را فراهم می کند. پاتریا AMV مجهز به موتور دیزلی اسکانیا DI12 است که بسته به نوع مختلف ، 480 یا 540 اسب بخار قدرت دارد. موتورهای دیزلی دیگری مانند Caterpillar ، Cummins یا MTU بسته به نیاز مشتری قابل نصب هستند. موتور با جعبه دنده اتوماتیک ZF با 7 دنده جلو و 1 برعکس جفت می شود. سیستم تعلیق نفربر زرهی پاتریا هیدروپنوماتیک است. تنظیم ارتفاع به عنوان گزینه پیشنهاد می شود. دو محور جلو قابلیت هدایت دارند.

نفربر زرهی AMV XP نسخه جدیدتر ، بهبود یافته و توانمندتری از Patria AMV است. “XP” مخفف بار اضافی ، حفاظت و عملکرد است. قوس جلوی آن در برابر ضربات گلوله ضد زره 30 میلی متری مقاومت می کند. محافظت همه جانبه در برابر گلوله های ضد زره 14.5 میلی متر دارد. همچنین خودرو در برابر انفجارهای معادل 10 کیلوگرم TNT مقاومت می کند. این خودروی زرهی با پیشرانه 603 اسب بخار مجهز به موتور قدرتمندتری است. AMV XP اولین بار در سال 2013 به صورت عمومی آشکار شد. توسط اسلواکی برای خرید انتخاب شد. ارتش اسلواکی قصد دارد 81 دستگاه از این خودروهای زرهی را برای تحویل بین سال های 2018 تا 2024 سفارش دهد.

IDEX 2019 Patria AMV - معرفی نفربر زرهی پاتریا ساخت فنلاند

پاتریا در نمایشگاه دفاع دفاعی IDEX 2019 که در فوریه 2019 که در ابوظبی ، امارات متحده عربی برگزار شد ، یک خودروی AMV XP با برجک Leonardo HITFACT I را به نمایش گذاشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.