×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

iraq air force f 16  - نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

عراق در زمان صدام حسین یکی از بزرگترین نیروهای هوایی جهان را داشت به صورتی که زمانی که به کویت حمله کرد با حدود ۵۵۰ جنگنده هفتمین نیروی هوایی بزرگ جهان بود. با سقوط حکومت صدام از نیروی هوایی قبلی هیچ چیزی باقی نماند و یا اگر هم باقی ماند دیگر عملیاتی نشد . دولت جدید عراق که با مشکل گروه های تروریستی در داخل سرکار داشت دست کم تا زمانی که آمریکایی ها بودند مشکلی نداشت زیرا این گروه ها به سرعت سرکوب میشدند ولی با خروج آمریکا در سال ۲۰۱۰ مشکلات آغاز شد و حتی در نهایت با از دست رفتن ۴۰ درصد کشور از میانه سال ۲۰۱۴ میلادی توسط گروه تروریستی تکفیری داعش مشکلات بیش تر نیز شد.

دولت عراق از سال ۲۰۰۶ دست به سفارشاتی زد که بیش تر شامل بالگرد و هواپیمای ترابری می شد ولی بعد از خروج آمریکایی ها بالگردهای رزمی چون ۴۲ فروند میل ۳۵ ام و ۱۵ فروند میل ۲۸ ان را تحویل این کشور شده و بر علیه داعش نیز از آن ها استفاده می شود .

cessna 208 iraq - نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

cessna 208 (2) - نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

ولی تا مدت ها تنها هواپیمای مسلح عراق هواپیمای تک موتوره سسنا ۲۰۸ بود . سسنا ۲۰۸ یک هواپیمای توربو براپ با چرخ های ثابت بود که در واقع یک جایگاه زیر هربال با دو آویز و یک سامانه دید حرارتی و نشانگذاری لیزری زیر بدنه توان حمل چهار موشک ضدزره هدایت لیزری هلفایر را داشت .

l159 jet czech iraq - نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

L 159 jet czech - نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

این کشور از سال ۲۰۱۱ به بعد چند سفارش نظامی داد . در مرحله نخست ۳۶ فروند اف ۱۶ سی و دی و بلوک ۵۲ که البته قرار بود در سال ۲۰۱۴ تحویل شود ولی به علت حملات گروه تروریستی داعش تحویل آن ها تا یک سال به عقب افتاد و هم اکنون نیز هست فروند آن تحویل شده و تحویل باقی در جریان است ولی مشکلات زیادی از جمله : نیاز به پرسنل فنی آمریکایی ، هماهنگی عملیاتی ، کمبود برخی تسلیحات باعث و … باعث به وجود آمدن مشکلاتی در این زمینه شده است .

دیگر سلاح سفارشی ۱۲ فروند جت آموزشی رزمی ال ۱۵۹ بود که تحویل این سفارش نیز به دلایلی یک سال به تعویق افتاد تا این که دو ماه پیش در نهایت دو فروند آن ها تحویل داده شد . ال ۱۵۹ یک جت آموزشی رزمی ساخت جمهوری چک می باشد .

 iraq t 50 gloden eagle - نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

Iraq T 50IQ - نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

افزون بر این عراق ۲۴ فروند تی ۵۰ گلدن ایگل را به کره جنوبی سفارش داده است . تی ۵۰ جت آموزشی رزمی مافوق صوت کره ای است که اشتراکاتی از جمله در موتور و برخی سامانه های الکترونیک با اف ۱۶ دارد . با شروع نبرد با گروه تروریستی داعش و عدم پشتیبانی آمریکایی ها از عراق در برخی موارد از جمله تعویق در تحویل اف ۱۶ ، کشور عراق ۱۲ فروند جنگنده سوخو ۲۵ به صورت دست دوم از روسیه تحویل گرفت که تا مدت ها تنها جنگنده این کشور بود که بر ضد گروه تروریستی داعش عملیات انجام می داد. 

نگاهی به نیروی هوایی کشور عراق

 نگاهی به نیروی هوایی کشور عمان

 نگاهی به نیروی هوایی کشور بحرین

 نگاهی به نیروی هوایی کشور کویت

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.