×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1909944 684 - برنامه کره شمالی برای پرتاب راکت دوربرد ماهواره بر

به گزارش میلیتاری نیوز، تاکید پیونگ یانگ بر انجام این پرتاب باعث شده تا برخی کارشناسان نظامی کره جنوبی اعلام کنند که احتمالا پرتاب دو فروند موشک موسودان این کشور در هفته اخیر که هر دو آن با شکست مواجه شده، در راستای آمادگی برای این برنامه بوده است.
 
خبرگزاری کره شمالی روز جمعه از قول یک سخنگوی اداره امور فضایی این کشور که نامی از او برده نشده، گزارش کرده است که به رغم بدخواهی های دشمنان، این کشور ماهواره هایش را به فضا پرتاب خواهد کرد.
 
وی افزود: ما در حال اجرای یک برنامه پنج ساله توسعه فضایی هستیم و در این مدت چندین ماهواره با راکت های دوربرد پرتاب خواهیم کرد.
 
کره شمالی یک بار در ششم فوریه امسال (۱۷ بهمن ۹۴) و درست چند هفته پس از آزمایش چهارم هسته ای یک موشک دوربرد حامل یک ماهواره به فضا پرتاب کرد که این اقدام با واکنش های مختلف بین المللی همراه بود.
 
آمریکا و کره جنوبی در آن زمان با محکوم کردن این حرکت کره شمالی، اعلام کردند که این موشک حامل ماهواره نبوده و پیونگ یانگ در راستای توسعه برنامه های تسلیحاتی خود دست به چنین آزمایشی زده است.
 
خبرگزاری یونهاپ کره جنوی امروز از کره جنوبی گزارش کرد که برنامه پنج ساله پرتاب های ماهواره ای کره شمالی احتمالا تا پایان سال جاری میلادی خاتمه می یابد و این کشور در همین سال راکت دوربرد پرتاب خواهد کرد.
 
از زمانی که کره شمالی در نهم سپتامبر (۱۹ شهریور ماه سال ۹۵ ) یک آزمایش اتمی قوی انجام داد تنش ها میان این کشور با کره جنوبی و آمریکا تشدید شده است.
 
هر دو کشور در حال رایزنی با اعضای شورای امنیت از جمله چین و روسیه هستند تا قطعنامه ای برای تحریم های شدیدتر علیه کره شمالی تصویب کنند.
 
کره شمالی همین هفته در بیانیه ای به کره جنوبی هشدار داد، در صورت هر اقدامی علیه این کشور با حمله سخت مواجه خواهد شد.
 

این کشور به آمریکا هم گوشزد کرده است در صورت استمرار اقدامات خصمانه و هر تهدیدی علیه پیونگ یانگ ، پایگاه هایش در منطقه هدف قرار خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.