×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1927484 - اعتراض نیویورکی‌ها به نخستین حضور ترامپ در این شهر

به گزارش میلیتاری نیوز، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: این نخستین حضور ترامپ در شهر نیویورک از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در بیستم ژانویه (برابر با اول بهمن ماه ۱۳۹۵) است .

مقامات شهر نیویورک، خود را برای اعتراضات ضد ترامپ آماده می کنند و انتظار می رود بیشترین تجمع تظاهرات ضد ترامپ در اطراف محل برگزاری دیدار رئیس جمهوری آمریکا با نخست وزیر استرالیا در منهتن صورت گیرد.

دیدار رئیس جمهوری آمریکا با نخست وزیر استرالیا روی ناو هواپیمابر جنگ جهانی دوم 'یواس.اس اینترپید' که هم اکنون به یک موزه تبدیل شده، برگزار می شود.

یک مقام ارشد آمریکایی درباره این دیدار گفت که انتظار می رود رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر استرالیا درباره امنیت آسیا-اقیانوسیه از جمله تهدید موشک هسته ای بالستیک کره شمالی و مسائل پیرامون چین به گفت و گو پردازند.

نخست وزیر استرالیا که ازجمله نخستین رهبران جهان بود که در پی ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید با وی تماس تلفنی گرفته بود، در کوتاه مدتی این مکالمه از سوی دونالد ترامپ به دلیل ناخرسندی از طرف استرالیایی به یکباره قطع و به یک جنجال خبری بدل شد.

بنابراین گزارش یادآوری نخست وزیر استرالیا به پذیرش تعهدات آمریکا به رئیس جمهوری جدید درخصوص توافق پذیرش یکهزار و ۲۵۰ پناهجو که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به عمل آمده بود، منجر به ناخرسندی و قطع یک طرفه این مکالمه تلفنی از سوی دونالدترامپ شد.

رویترز افزود: 'مایک پنس' معاون رئیس جمهوری آمریکا در سفر آسیا-اقیانوسیه خود در آوریل گذشته و در دیدار از استرالیا به مقاما ت این کشور اطمینان داد که برغم ناخرسندی ترامپ، واشنگتن به توافق خود درباره مهاجرت به واسطه احترامی که به استرالیا بعنوان یکی از متحدان مهم آمریکا قائل است ، محترم خواهد شمرد.

منبع: العالم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.