×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1916966 712 - انتقاد ناتو از سوختگیری ناوهای روسیه در اسپانیابه گزارش میلیتاری نیوز، با آمادگی اسپانیا برای کمک به کشتی‌های روسی در مسیر حلب، کشورهای غربی به شدت خشمگین شده‌اند.

به نوشته روزنامه تلگراف، چهره‌های سیاسی و نظامی غرب شدیدا از حمایت یک عضو ناتو از کشتی‌های جنگی روسی انتقاد کردند.

قرار است کشتی‌های جنگی روسیه که در مسیر حلب در حرکت هستند، در بندر سئوتا در اسپانیا توقف و سوختگیری کنند.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو در واکنش به این اقدام اسپانیا گفت هرملتی خودش تصمیم می‌گیرد که چه کسانی می‌توانند در سواحلشان سوختگیری کنند اما در عین حال خیلی واضح گفته شد که این کمک می‌تواند به روسیه، توانایی‌اش در حملات هوایی علیه سوریه را افزایش دهد.

وی افزود «این مساله را قبلا به وضوح گفته بودم و اکنون هم آن نگرانی‌ها را تکرار می‌کنم. من بر این باورم که تمام متحدان ناتو از این مساله آگاه هستند، این گروه جنگی می‌تواند برای انجام حملات هوایی در حلب و سوریه اقدام کند.»

«سر گرالد هووارث» از وزرای سابق وزارت دفاع انگلیس به تلگراف گفت که واقعا برای یک عضو ناتو نامناسب است که کشتی های روسی را سوختگیری کند. وی افزود، اسپانیا یک عضو ناتو است و این گروه چالش‌هایی با روسیه دارد بنابراین کمک نظامی یک عضو آن به روس‌ها امری نامناسب است.

«لرد وست» یکی دیگر از سران سابق نیروی دریایی انگلیس گفت از آنجایی که تحریم‌هایی از سوی غرب علیه روسیه وجود دارد، یک متحد ناتو نباید به روس‌ها کمک نظامی کند.

وزارت دفاع اسپانیا به تلگراف گفت درخواست‌های نیروی دریایی روسیه مورد به مورد بوده و با توجه به ویژگی کشتی‌ها بیان شده است. یک سخنگوی وزارت دفاع اسپانیا به تلگراف گفت «کشتی های جنگی روسیه سال‌هاست که از بندرهای اسپانیایی درخواست کمک می‌کنند.

در نشستی که اخیرا میان وزرای دفاع ناتو در پاریس برگزار شد، نماینده اسپانیا گفته بود دولتش از روسیه درباره اهداف کشتی‌های جنگی‌اش توضیح خواهد خواست.

تگلراف در ادامه نوشت، این‌طور تخمین زده شده است که توقف کشتی‌ها و ناوهای جنگی روسیه در شهرهای ساحلی اسپانیا ۲۷۰ هزار پوند درآمد برایشان دارد که شامل هزینه توقف، سوخت و دیگر ذخایر به اضافه مبالغی است که ملوانان خرج می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.