×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1895614 953 - حرکت ناوگروه ۴۳ نیروی دریایی ارتش به طرف اقیانوس اطلس

به گزارش میلیتاری نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت حفظ مرزها، منابع و منافع کشور را به عهده دارد اظهار کرد: ماموریتی دیگری به عنوان نیروی دریایی راهبردی به ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش اضافه شده و امروز در آب‌های آزاد جهان حضور دارد و اقتدار نظام را به نمایش گذاشته است.

وی به منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر« مظهر اقتدار مردم در دریا نیروی دریایی است»، اشاره کرد و افزود: می‌دانیم اقتدار ملت ایران بسیار است بنابراین باید با اقتدار در دریاهای آزاد حضور داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریاهای آزاد محل عبور و مرور تمام کشورهای جهان است، تصریح کرد: حضور در آب‌های آزاد به معنای حضور در عرصه جهانی است.

سیاری به حضور چهل‌وسومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد اشاره کرد و گفت: ناوگروه مذکور حفاظت از کشتی‌های بازرگانی و نفتکش در منطقه مورد تهدید دزدان دریایی در خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ را انجام می‌دهد.

*سفر ناوگروه چهل‌وسوم به آفریقای جنوبی

وی از سفر چهل‌وسومین ناگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور تانزانیا خبر داد و بیان کرد: اگر فرصت و شرایط آب و هوایی مناسب باشد ناوگروه مذکور در راستای توسعه جنبه سیاسی و بین‌المللی به آفریقای جنوبی و اقیانوس اطلس سفر می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید براینکه گسترش حضور نیروی دریایی در تمام آب‌های آزاد جهان حق ماست، خاطرنشان کرد: طبق مقررات بین‌المللی می‌توانیم در آب‌های آزاد جهان حضور داشته باشیم و به عنوان مظهر اقتدار مردم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

*اجرای ۲۵ رزمایش نیروی دریایی ارتش

سیاری در ادامه به اجرای رزمایش‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۵ اشاره کرد و یادآور شد: ابتدای سال اعلام کردیم تعداد ۲۵ رزمایش تخصصی موشکی، جنگال، زیردریایی، سطحی، تک‌ناوی، اطلاعاتی، عملیاتی و … را انجام می‌دهیم و در پایان سال جاری در صورت تصویب رزمایش بزرگ دریایی برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به شور ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار کرد: در ایام عاشورا شور و هیجانی در جامعه حاکم است و انسان به طرف هیأت و عزاداران حسینی (ع) به‌ویژه بین جوانان کشانده می‌شود.

وی به وجود شور، هیجان و عشق به امام حسین (ع) بین جوانان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهور اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: جوانان شور و شعور خود در میدان را در معرض نمایش گذاشتند.

*عاشورا تاکتیک جوانان نیروی دریایی ارتش

سیاری با بیان اینکه تاکتیک جوانان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عاشورایی است، تصریح کرد: مسیر جوانان ما راه امام حسین (ع) است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به آمادگی جوانان جامعه برای حفظ امنیت کشور اشاره کرد و گفت: امروز امنیت بزرگ‌ترین نعمتی است که به برکت عاشورا در کشور داریم.

وی با اشاره به وجود ناامنی در کشورهای منطقه، بیان کرد: تکفیری‌ها و داعشی‌ها امنیت کشورها را به‌هم زدند اما با تفکر عاشورایی و ادعای «راه ما راه امام حسین (ع) است» و جامه عمل پوشاندن به این شعار در داخل از امنیت برخوردار هستیم.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.