×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1988623 436 - کویت به دنبال خرید تانک روسی T-90

به گزارش میلیتاری نیوز، وزارت دفاع کویت قصد دارد قراردادی به ارزش ۵ میلیارد دلار با روسیه جهت خرید تانک های پیشرفته (T90 S) امضا نماید و تعامل با مسکو را در این زمینه افزایش دهد.

 

امضای این قرارداد نظامی پس از سفر اخیر شیخ صباح الاحمد امیر کویت به روسیه انجام می شود و با توجه به عزم کویت برای دستیابی به عضویت غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل، سیاست های اعتدالی دولت کویت برای تعامل با قدرت های بزرگ را نشان می دهد.

 

به نوشته نشریه القبس ؛ دولت کویت همزمان اعلام کرده است برای افزایش توانمندی های دفاعی و مبارزه با تروریسم جنگنده های پیشرفته از ائتلاف اروپایی خریداری می کند. پس از قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا و فرانسه، این بار با ایتالیا همکاری خواهد کرد. براین اساس قرار است سری اول جنگنده های یورو فایتر سال ۲۰۲۰ به کویت تحویل داده شود.

 

کویت همچنین فصل تازه ای از همکاری های نظامی را با اوکراین کلید زده و هیأتی عالی رتبه از ستاد کل نیروهای مسلح کویت از کیف بازدید کرده و راه های توسعه همکاری های مشترک را مورد بررسی قرار داد.

 

بنابراعلام سفیر ایتالیا در کویت ؛ نیروی هوایی ایتالیا دوره های نظامی برای خلبانان کویتی برگزار می کند و درحال حاضر ۹۷ خلبان کویتی این دوره ها را پشت سر می گذرانند.

 

در راستای همکاری با کشورهای اروپایی فرانسه نیز برای فروش ۳۰ فروند بالگرد نظامی به کویت، قراردادی را به ارزش بیش از یک میلیارد یورو به امضا رساند.

 

قرارداد فروش بالگردهای کاراکال به کویت بخشی از بسته قراردادهای ۲/۵ میلیارد یورویی است که دو کشور در اکتبر سال ۲۰۱۵ بر سر آن به توافق دست یافتند.

 

این بسته همچنین شامل خرید خودروهای زرهی سبک فرانسوی و همچنین تعمیر و نگهداری شناورهای گشت زنی کویت است.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.