×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1901387 860 - کویت از آمریکا رادارهای نظامی خریداری می کند

به گزارش میلیتاری نیوز، این کشور از جمله کشورهای پر هزینه حوزه خلیج فارس در زمینه خریدهای نظامی تلقی نمی شود، اما به دلیل تهدیدات امنیتی تروریستهای داعش و وضعیت پرتلاطم عراق، مسوولان کویتی در اندیشه افزایش توانمندیهای نظامی این کشور هستند و به رغم کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، بودجه ای قابل توجه برای خرید تجهیزات نظامی اختصاص داده اند.
 
آمریکا بر اساس جدیدترین هماهنگی ها، سامانه رادارهای نظامی پیشرفته ای را به قیمت ۱۹۴ میلیون دلار به کویت تحویل خواهد داد.
 
پس از فروش سامانه دفاع موشکی ‘پاتریوت’ و جنگنده های نظامی که قرار است در آینده نزدیک تحویل کویت شود، فروش رادارهای نظامی ، جدیدترین سطح همکاری های کویت با آمریکا است .
 
کویت به رغم کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی٬ به سیاست خود در خرید تجهیزات نظامی ادامه می دهد و قراردادهایی را با آمریکا و فرانسه در این راستا امضا کرده است.
 
پیش از این نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا٬ مخالفت خود را با واگذاری جنگنده های نظامی به کویت اعلام کرده بودند که این موضوع با توجه به سابقه روابط نزدیک کویت با حزب جمهوری خواه از زمان جنگ خلیج فارس٬ تعجب برانگیز بود. قرارداد منعقد شده میان دو کشور به ارزش حدود چهار میلیارد دلار بوده و شامل خرید ٢۴ فروند جنگنده ‘اف ١٨’ می شود.
 
دولت ‘باراک اوباما’ رایزنی هایی را با کنگره جهت فروش این جنگنده ها به کویت انجام داده است.
 
کویت چندی پیش نیز قراردادی برای خرید بیش از ۱۰ فروند بالگرد نظامی پیشرفته با فرانسه به امضا رسانده بود. این کشور به رغم آنکه رویه کندتری نسبت به عربستان سعودی و امارات متحده عربی در خرید تجهیزات نظامی دارد، اما مسوولان کویتی با در نظر گرفتن تهدیدات تروریستی داعش و دیگر گروه های تکفیری چنین سیاستی را اتخاذ کرده اند.
 
بر اساس تفاهمنامه نظامی میان کویت و واشنگتن٬ هم اکنون بیش از ۱۰ هزار نظامی آمریکایی در کویت حضور دارند. نیروی هوایی کویت در سال ۱۹۵۰ و با حمایت انگلستان تشکیل شده است . اولین جنگنده های این کشور هواپیماهای ‘Hawk Hunter و BAC Lightning ‘ بود.
 
در سال ۱۹۷۰ کویت برای رهگیری هواپیمای ‘Mirage F-1 ‘ و برای حملات زمینی هواپیمای ‘ A-4 ‘ را انتخاب کرد. در سال ۱۹۸۰ این کشور برای آموزش خلبانان خود تعدادی هواپیمای آموزشی ‘BAE Hawk ‘ و ‘ Shorts Tucano ‘ خریداری کرد.
 

در جریان حمله عراق به کویت بسیاری از جنگنده های این کشور به عربستان سعودی فرار کردند. پس از این جنگ، نیروی هوایی این کشور دوباره سازماندهی شد و هواپیمای ‘F/A-18 ‘ برای جایگزینی ‘میراژ ها’ و جنگنده های A-4 خریداری کرد.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.