×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز؛ نیروهای دموکراتیک کرد از نیمه شب گذشته عملیاتی را از دو محور شرقی و غربی شهر طبقه از مناطق «عاید الکبیر و جبل عاید» آغاز کردند و موفق شدند با حملات گسترده وارد محله های جنوبی شهر شوند.

تا کنون نیروهای کرد موفق به پاکسازی حدود ۳.۵ کیلومتر مربع از محله های جنوبی شهر الطبقه شده اند.

در حال حاضر نیروهای کرد از محور شرقی در حال نزدیک شدن به محله «اسکندریه» هستند و در محور غربی درگیری ها در منطقه «جبل عید» همچنان ادامه دارد.

برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

1907687 - ورود نیروهای دموکراتیک کُرد به شهر الطبقه +نقشه میدانی

در صورت ادامه پیشروی نیروهای کرد و متوقف نشدن ان ها احتمال پاکسازی حدود ۲۵ درصد از شهر شامل محله های جنوبی و شرقی وجود دارد.

تروریست های داعش برای جلوگیری از پیشروی سریع نیروهای کرد اقدام به مین گذاری مناطق کرده اند که در اثر آن تعدادی از نیروهای کرد کشته شده اند و نیروهای متخصص خنثی کننده وارد میدان شده اند تا این موانع را برای پاکسازی بردارند.

جنگنده های ائتلاف نیز پشتیبانی هوایی خود را از این عملیات ادامه می دهند.

برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

1907688 - ورود نیروهای دموکراتیک کُرد به شهر الطبقه +نقشه میدانی

شهر الطبقه در ۵۹ کیلومتری غرب شهر الرقه، پایتخت خود خوانده گروه تروریستی داعش در سوریه قرار دارد و سد الطبقه به عنوان یک موقعیت راهبردی در شمال شرق شهر هدف بعدی نیروهای خشم فرات پس از آزادسازی شهر است.

درصورتی که در محور غربی نیروهای کرد بتوانند بر کوه «جبل عاید» سیطره پیدا کنند می توانند بر بخش جنوبی. مرکزی و شرقی و قسمتی از شمال مرکز شهر بنام های «عاید صغیر، اسکندریه، هتل شهر، مزارع جنوبی، بیمارستان شهر و تاسیسات صنعتی» بطور کامل اشراف داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.