×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

شاید اسم شرکت کاوازاکی برای موتورسیکلت هایی که ساخته اند به گوش شما آَشنا باشد، اما شرکت صنایع سنگین کاوازاکی تولیداتی در زمینه ی موتورسیکلت، تجهیزات سنگین هوافضایی، نظامی و کشتی دارد. این شرکت همچنین در تولید محصولات دیگری همچون ربات های صنعتی، توربین گاز، بویلر و دیگر تجهیزات صنعتی فعالیت دارد.

 

kawasaki oh1 l4 - بالگرد نینجا کاوازاکی Kawasaki OH-1 Ninja ساخت ژاپن

 

بالگرد Kawasaki OH-1 Ninja حاصل همکاری شرکت صنایع سنگین کاواساکی و JGSDF که وابسته به ارتش ژاپن است در فواصل سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ ساخته شده‌است.

نام این بالگرد در ابتدا KOGOTA KONKOSO و در ادامه OH-1 نام گرفت تا اینکه سرانجام بعد از پایان برنامه و آزمایش‌های به Ninja تغییر نام یافت. وظیفهٔ اصلی این بالگرد جمع‌آوری اطلاعات و مراقبت هوایی است و برای جایگزینی ۲۹۷ بالگرد Hughes OH-6D که در ۱۹۹۵ کنار رفتن ساخته شد.

تاریخ تلاش برای ساخت این بالگرد به ۱ اکتبر ۱۹۹۲ برمی‌گردد و اولین بالگرد در ۶ اوت ۱۹۹۶ به پرواز در آمد که بعد از موفقیت دولت ژاپن دستور تولید انبوه ان را صادر کرد. این بالگرد مجهز به موتورهای MITSUBICHI-TS1 است با قدرت ۵۵۲ اسب بخار / دارای سرعتی بالغ بر ۲۷۸ کیلومتر در ساعت و سرعت کروز ان ۲۲۰ کیلومتر در ساعت است.

این بالگرد قادر به حمل موشکهای ضد هوایی Toshiba-91 برای دفاع در مقابل بالگردهای دیگر بعلاوه موشک‌های آمریکایی Hellfire یا BRIMSTO ضد تانک و راکت HIDRA غیر هدایت شونده می‌باشد. همچنین این بالگرد مجهز به مخازن اضافی حمل سوخت به میزان ۹۵ گالن یا ۲۳۵ لیتر می‌باشد که برد بالگرد را به ۵۲۰ کیلومتر افزایش می‌دهد.

 

kawasaki oh1 1 - بالگرد نینجا کاوازاکی Kawasaki OH-1 Ninja ساخت ژاپن

 

از دیگر امکانات این بالگرد مجهز بودن به سامانه دید در شب، سامانه télémètre-désignateur laser از نوع NEC و نمایشگرهای Yokogawa ساخت ژاپن است. در حال حاضر ارتش ژاپن ۳۲ بالگرد از این نوع را در اختیار دارد.

از اواسط دهه ی 1980 آژانس دفاعی ژاپن (JDA) شروع به در نظر گرفتن بالگردی برای جانشینی OH-6D که در خدمت نیروی زمینی ژاپن بود کرد. آن ها برای تولید بالگرد بومی برای دیده بانی و شناسایی تصمیم گرفتند.

شرکت کاوازاکی در سال 1992 به عنوان اولین پیمانکار 60 درصد از برنامه را به خود تخصص داد در حالی که باقی مانده سهم را دو شرکت فوجی و میتسوبیشی به طور مساوی به عهده گرفتند. سه شرکت تیم های مهندسی خود را به منظور توسعه برنامه در سال 1992 به کار گرفتند.

این بالگرد با نام مستعار نینجا یک ماشین معمولی و نسبتا” کوچک و دارای تسلیحات معمولی است. 40 درصد وزن آن را فیبرو کربن تقویت شده تشکیل می دهد و حالت پروانه عقب آن خاص است. هر یک از اعضای خدمه دارای 2 LCD رنگی چند کاره هستند و توپچی دارای یک نمایشگر اضافه در بالای سر خود است.

قسمت آیونیک ( ارتباطات هوایی) این بالگرد در بالای سقف جلوی موتور بر روی یک ریل قرار دارد که شامل تصویر گر حرارتی فوجیتسو و دوربین رنگی NEC و لیزر یابنده مسیر NEC است. حفاظت با نصب و راه اندازی JAMMER مادون قرمز در ستون فقرات هلی کوپتر پشت گیر بکس اصلی افزایش یافته. اولین نمونه از شش نمونه اولیه در تاریخ 6 اوت 1996 پرواز کرد و اولین فروند از 150-200 فروند در سال 200 تحویل (JGSDF) شد.

ممکن است این بالگرد مورد تجدید نظر قرار گیرد و موتور های MTR390 یا T800 را جایگزین کنند تا آیونیک و تسلیحات بیشتری را جا به جا نماید.

 

kawasaki oh1 l7 1 - بالگرد نینجا کاوازاکی Kawasaki OH-1 Ninja ساخت ژاپن

 

کشور سازنده:امپراطوری ژاپن

شرکت سازنده: شرکت کاوازاکی Kawasaki

تاریخ اولین پرواز آزمایشی: ۶ اوت ۱۹۹۶

تاریخ ورود رسمی به خدمت: ۲۰۰۱

تعداد سرنشین: ۲ نفر

طول: ۱۲ متر

قطر بالگرد: ۱۱٫۶۰ متر

ارتفاع: ۳٫۸۰ متر

وزن بدون محموله:۲۴۵۰ کیلوگرم

موتور:موتوراز نوع Mitsubishi TS1-M-10

قدرت موتور: ۸۸۲ shp – ۶۶۲ kw

بیشترین سرعت:۲۷۸کیلومتر در ساعت

سرعت عادی:۲۲۰ کیلومتر در ساعت

بیشترین برد با مخزن خارجی سوخت:۵۲۰ کیلومتر

بالاترین ارتفاع ارتفاع پرواز:۴۴۸۰ متر

اسلحه:۴ موشک toshiba -۹۱ ضد هوایی با هدایت مادون قرمز

۸موشک Hellfire Missile یا BRIMSTON ضد تانک راکت HIDRA غیر هدایت شونده

 

  1. علیرضا

    ترکیب بالگرد کبری یا هلی کوپتر غزال خخخخخ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.