×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1855378 518 - ماهواره اسراییل همچنان مفقود استبه گزارش میلیتاری نیوز، پایگاه عبری زبان واللا اعلام کرد که اسرائیل همچنان نگران قطع ارتباطش با ماهواره “افق ۱۱” است. به گفته مقامات وزارت صنایع رژیم صهیونیستی، برای نخستین بار این رژیم با دشوارهایی در برقراری ارتباط با ماهواره افق ۱۱ که از پایگاه “بالماخیم” در جنوب فلسطین اشغالی به فضا پرتاب شد، مواجه شده است.

عوفر دورون، مدیر امور فضایی در شرکت صنایع هوایی اسرائیل گفت: دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی سامانه‌ها آنگونه که ما توقع داشتیم عمل نمی‌کنند.

پایگاه واللا اعلام کرد: تمامی تلاش‌ها برای برقراری ارتباط با ماهواره افق ۱۱ تا به این لحظه شکست خورده است. قطع ارتباط با این ماهواره پیامدهای ژئواستراتژیکی خواهد داشت و نهادهای امنیتی در این مرحله دست داشتن احتمالی برخی طرف‌ها در این امر را که موجب مشکلات در ارتباط با این ماهواره شده‌، رد می‌کنند.

پایگاه واللا اعلام کرد که تحقیقاتی در مرکز امور فضایی نظامی اسرائیل در این باره اجرا خواهد شد.

واللا تأکید کرد که طرف‌های مسئول این پروژه در وزارت دفاع و صنایع نظامی تا این لحظه امیدشان را به برقراری ارتباط با این ماهواره از دست نداده‌اند و بعدا بیانیه رسمی در این باره صادر خواهد شد.

قطع ارتباط با افق ۱۱ دومین خسارتی است که صنایع ماهواره‌های اسرائیل با آن مواجه شده است. اسرائیل پیشتر نیز ارتباطش با ماهواره عاموس۵ که نوامبر ۲۰۱۱ به فضا پرتاب شده بود، قطع شد.

منبع

  1. زیتون

    برای که سایتتون را دچار مشکل بشه مسئولیت گم شدنش را برعهده میگیرم….

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.