×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

suhko24 24 - اسرائیل: در صورت احساس خطر از جانب جنگنده‌های ایران،آنها را سرنگون می کنیم

اسرائیل: در صورت احساس خطر از جانب جنگنده‌های ایران،وارد عمل می شویم

چندی پیش یک روزنامه کویتی اخباری درمورد اعزام چند جنگنده سوخو ایران به سوریه و استقرار آنها در پایگاه هوایی شهر حمص منتشر کرد. این روزنامه مدعی شد جنگنده‌های ایران برای پشتیبانی از جنگنده‌های روسیه وارد عمل شده‌اند. ایران در جریان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ (۱۳۷۰) چند فروند جت جنگنده سوخو-۲۵ را از طریق عراق وارد این کشور کرد. پس از آن نیز تا پایان دهه ۹۰ میلادی، روسیه چند فروند دیگر جنگنده سوخو – ۲۵ و سوخو – ۲۴ را به ایران فروخت.

  , سوخو ۲۵ , سوخو ۲۵  , سوخو ۲۵ های ایران , سوخو ۲۵ ویکیپدیا , سوخو ۲۵ ایران 

“یفتاح شاپیر،” عضو ارشد موسسه مطالعات امنیتی تل‌آویو، مدعی شد: سوخوهای ایران بسیار قدیمی و مستهلک شده‌اند. سامانه‌های الکترونیکی این جنگنده‌ها نیز از رده خارج هستند. البته قدیمی شدن تسلیحات نظامی ایران این کشور را بر آن داشته است تا دانش بسیاری از این تجهیزات را بومی کنند.

 , جنگنده سوخو ۲۵ , عکس سوخو ۲۵ , جنگنده سوخو ۲۵ ایران , مشخصات سوخو ۲۵ , هواپیمای سوخو ۲۵

روزنامه کویتی “الرای” در ادامه ادعایش نوشته بود: روسیه، ایران، عراق و سوریه یک ائتلاف نظامی چهار جانبه را تشکیل داده‌اند. در همین راستا دست‌کم ۲ جنگنده ایرانی در پایگاه هوایی شرق حمص مستقر شده‌اند. مهندسان مکانیک ایران نیز برای آماده‌سازی تجهیزات لازم به این پایگاه هوایی اعزام شدند. تهران و مسکو توافق کرده‌اند هر مشکل فنی برای جنگنده‌های ایران بوجود آید، روسیه قطعات لازم را برای تعمیر جنگنده‌ها در اختیار کشور دوست و متحد خود قرار دهد. 

  , سوخو ۲۴ , سوخو-۲۴ های ایران , سوخو ۲۴ ایران , سوخو ۲۴ فنسر , سوخو ۲۴ ایرانی ,

جروزالم پست؛ “یاکوب آمیدرور،” مشاور اسبق امنیت ملی و ژنرال ارشد بازنشسته رژیم صهیونیستی، به اخباری مبنی بر احتمال حضور جنگنده‌های سوخو ایران در عملیات نظامی سوریه واکنش نشان داد و مدعی شد: هنوز تهدیدی از جانب جنگنده‌های ایرانی علیه اسرائیل احساس نشده است؛ اما هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. درصورتیکه خطری از ناحیه این جنگنده‌ها برای اسرائیل احساس نشود، لزومی به پاسخگویی متقابل وجود نخواهد داشت؛ اما اگر کوچکترین تهدیدی از سوی جنگنده‌های ایران متوجه  تل‌آویو باشد بدون اتلاف وقت به آن پاسخ داده می‌شود.

مشاور سابق “بنیامین نتانیاهو،” نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و رئیس اطلاعاتی پیشین وزارت جنگ این رژیم در ادامه ادعایش افزود: اگر از جانب جنگنده‌های ایرانی احساس خطر کنیم بدون اتلاف وقت، آنها را سرنگون خواهیم کرد؛ اما بعید است این جنگنده‌ها قادر باشند مواضعی از اسرائیل را هدف قرار دهند.

, مشخصات سوخو ۲۴ 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.