×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

☑️در زمانی که عربستان سعودی به عنوان رهبر یکی از دو طیف “هژمونی” منطقه از پایین‌ترین توان خود در مقابل هژمونی “ایران” برخوردار و ناچار است یا به بازی پاندولی مقابل ایران پایان دهد یا برای ادامه بازی به سمت “اسرائیل” متمایل شود، “ترامپ” از پتانسیل‌های قهری ایجاد شده در دوره اوباما بهره می‌جوید تا در وهله نخست چرخش “ریاض” به سمت “تل آویو” را تسریع بخشدو در وهله دوم اسرائیل را در مقابل ایران و نیروهای متحدش تقویت سازدنتیجتا،و پیرو این رویکرد،عربستان به سرعت تمام به اسرائیل نزدیک می شود و گویی “جنگ 6روزه اعراب با اسرائیل” رافراموش کرده است.

201741311137282dfgdgbhdtrhrdh - آیا رویارویی نظامی عربستان و ایران نزدیک است؟

☑️تل آویو به دلیل عدم بهره بندی از پتانسیل‌های لازم جهت درگیری در مناقشات “بین المللی”، از ورود به مناقشات منطقه‌ای که در سال‌های اخیر شکل بین المللی به خود گرفته است صرف نظر کرده و این سیاست در آینده نیز با تغییرات اندک ادامه خواهد یافت زیرا علت اصلی اتخاذ این موضع از سوی تل آویو نقصان “ارتش زمینی” با قابلیت نبرد برون مرزی بوده نه هژمونی و اقتصاد ، که اکنون با حمایت عربستان مرتفع شود. در باب “عربستان” باید عرض کنیم اگر “محمدبن سلمان”،کمی تامل به موارد ذیل داشته باشد هرگز،پیاده نظام اسرائیل در نبرد با ایران نخواهد شد :
-تنگه هرمز، ضمن “مین گزاری” وسیع ،کنترل خواهد شد.
-هر روز سه نفت کش عظیم با توجه به حجم زیاد صادرات عربستان از تنگه هرمز عبور میکند که سه نفت کش سریعا از سوی ایران مصادره و تمام پرسنل آن اسیر میشود.
-تنها با شلیک یک موشک از نوع شهاب۱ کل سیستم میدان نفتی وفاق قطر تعطیل و منهدم خواهد شد.
-شش فرودگاه بین المللی دوحه، دبی، ابوظبی، شارجه ریاض و جده، بحرین،هدف موشک های ایرانی قرار خواهند گرفت و کلیه مواصلات هوایی و تدارکاتی اعراب از طریق آسمان قطع خواهد شد.
-سامانه یوم الست یمن،تاسیسات نفتی “آرامکو” را فشل خواهندکرد.
-با انهدام سکوهای نفت، قیمت نفت پروازخواهدکرد….
-تقریبا 30%از جمعیت عربستان،مهاجرین هستند باشروع جنگ،قسمتی ازاین جمعیت که اکثرا در صنایع مشغولند عربستان را ترک می کنند و ..
-در حال حاضر ایران تنها کشور در منطقه است که دارای نیروی نظامی زمینی با قابلیت اجرای عملیات “برون مرزی”،حتی با فاصله صدها کیلومتر در آن سوی مرزهای خود می‌باشد و تجربه جنگ “سوریه” نیز نیروهای پدافندی ایران را به حالت نیروهای بالقوه آفندی تغییر داده،

☑️ به نظر حقیر،عربستان و اسرائیل موازی با محور “مقاومت” یارگیری خواهند کردواین استراتژی خصمانه را در مقابل ایران دنبال خواهند کرد.
-فشار بر حزب الله در لبنان
-فشاربرسوریه با حمایت از “قسد” و “گروهک های معاند”
-اختلاف بین نیروهای شیعه در عراق،راهی که “مقتدی صدر”مامور ویژه آن است.
-تطمیع “روسیه”باقراردادهای تسلیحاتی سنگین به منظور کاهش حمایت از “سوریه” و پایین آمدن سطح تعاملات این کشور با ایران
-و….
☑️ صحبت در مورد “نبرد ایران و عربستان”،دراین مجال نمی گنجد بنده از یک دیدگاه،مسئله را بررسی کردم وباید عنوان کرد با تمام این تفاسیر،نباید از “حماقت” شیفتگان قدرت به سادگی گذشت و همیشه باید آماده بود.

  1. امیر

    بیش از 99 درصد بعید است عربستان و ایران درگیر شوند حتی با اوج گیری شدید مخاصمت ها در هر سطحی… دلیل ان نظم نوین جهانی است. با شکل گیری نظم نوین جهانی پیوستگی منافع به شکل بسیار زیادی در سطح جغرافیای جهانی افزایش یافته همچون حلقه های زنجیر …برهم زدن نظم در هر نقطه از ان مثال پاره کردن یکی از حلقه زنجیر است که کل پیوستگی و استحکام زنجیر را فرومیپاشد. و همه را درگیر میسازد. از این رو هرگونه درگیری بین عربستان و ایران قطعا به درگیری شرق و غرب و جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد. به همین دلیل قطعا ایالات متحده به عنوان ارباب مطلق بلوک غرب و البته سعودی هیچ گاه اجازه چنین حماقتی را به عربستان نخواهد داد(همانطور که در اوج بحران هسته ای به اسراییل چنین اجازه نداد). و البته قطعا سعودی ها از مشاورین امنیتی خود در ام آی 6 و سی آی ای شنیده اند که شلیک یک گلوله به سمت ایران مساوی است با برخورد پنج هزار موشک بالستیک در کمتر پانزده دقیق به عربستان . که مساوی خواهد بود با نابودی کل آرامکو و میادین نفتی عربستان، نابودی ریاض و جده و بیش از 80 درصد نیروی هوایی و زمینی عربستان، فرودگاه ها و بنادر و بازگشت عربستان به عصر قبل از صنعتی شدن…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.