×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1838379 150 - ایران شکایت درباره اس۳۰۰ را پس گرفتبه گزارش میلیتاری نیوز، روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد ایران شکایت ۴ میلیارد دلاری از روسیه بابت عدم تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ را پس گرفته است.

«ولادیمیر کوژین»، معاون رئیس‌جمهور روسیه در امور همکاری‌های فنی -نظامی چند ماه پیش گفته بود تنها چند روال قانونی برای لغو کامل این شکایت باقی مانده است.

به گزارش یونایتد پرس اینترنشنال وی روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره لغو این شکایت گفت: «بله، (این شکایت) پس گرفته شده است.»

روسیه به موجب قراردادی که در سال ۲۰۰۷ با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال ۲۰۱۰ با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل ۴ میلیارد دلار شده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۴ فروردین با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. با این حال، مسکو تاکنون تاریخ مشخصی برای تحویل این سامانه مشخص نکرده است.

«کوژین» روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تهران بیش از نیمی از سامانه‌های اس – ۳۰۰ را تحویل گرفته است.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.