×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2096103 401 - افزایش ۴۳ درصدی صادرات تسلیحات آمریکا در دوره اوبامابه گزارش میلیتاری نیوز،  روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در گزارشی با استناد به داده های ارائه شده اخیر توسط «موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم» از افزایش ۴۳ درصدی صادرات تسلیحات آمریکایی در دوره ریاست «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا خبر داد و نوشت آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی، صادر کننده ارشد جهانی تسلیحات بوده است.

در این گزارش آمده است که تقریبا ۴۰ درصد از کل صادرات بین المللی تسلیحات از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ میلادی توسط آمریکا صورت گرفته است که این رقم تقریبا دو برابر صادرات تسلیحاتی روسیه به عنوان دومین فروشنده بزرگ تسلیحاتی جهان است.

بر این  اساس، تقریبا نیمی از صادرات تسلیحات آمریکا به خاورمیانه گزارش شده است اما در عین حال آمریکا به کشورهایی که از نظر نفتی غنی هستند اما در هیچ جنگ مسلحانه ای درگیر نیستند سلاح فروخته است تا این کشورها انبارهای تسلیحاتی خود که شامل تجهیزات نظامی قدیمی بوده اند را به روز رسانی کنند.

تحلیلگران بر این باورند که بعید است سطح بالای صادرات تسلیحات آمریکا در طول دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا تغییری داشته باشد.

دولت اوباما تقریبا ۲۰۰ قرارداد تسلیحاتی جداگانه در خاورمیانه را امضا کرده است که بسیاری از این قراردادها هنوز به پایان نرسیده اند و بنابراین، در داده های اخیر موسسه تحقیقات صلح بین الملل استکهلم نیز وارد نشده اند.

تکمیل این قراردادها سال ها طول می کشد و ارزش و میزان تسلیحاتی که در قالب این قراردادها توسط دولت آمریکا به فروش می رسد، ممکن است تغییر کند و به همین دلیل است که موسسه تحقیقات صلح بین الملل استکهلم در این گزارش خود، صرفا تسلیحاتی را بررسی کرده است که آمریکا به جهان صادر کرده و تحویل داده است.

با این وجود، این قراردادها در طول یکی دو سال آتی اجرایی می شوند و بنابراین، به رقم صادرات تسلیحات جهانی آمریکا نیز افزوده خواهد شد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که ترامپ اخیرا از تعهد خود برای افزایش تدریجی قدرت نظامی آمریکا و درخواست بودجه عظیم نظامی صحبت کرده و گفته است که بیشترین افزایش میزان قدرت نظامی را در تاریخ آمریکا عملی می کند.

در حال حاضر ارزش قراردادهای تسلیحاتی در سطح جهانی، در بالاترین میزان خود از زمان پایان جنگ سرد قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.