×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1491410299 1879080 - آغاز به کار رسمی واحد سایبری ارتش آلمان

به گزارش میلیتاری نیوز، ارتش آلمان از امروز همچنین در فضای سایبری مجهز می شود. "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان امروز رسما در بن فرماندهی سایبری و فضای اطلاعاتی ارتش آلمان را راه اندازی می کند.

به این ترتیب در آینده چندین هزار متخصص آی تی مسئول حفاظت از سیستم های تسلیحاتی و سبکه های کامپیوتری ارتش آلمان خواهند شد. این متخصصین باید بخصوص ر عملیات های خارجی بر کانال های ارتباطی رقبا نظارت کرده و آن را مختل کنند.

ژنرال "لودویگ لاین هوس"، فرمانده واحد سایبری ارتش آلمان که از اول ماه آوریل این سمت را دریافت کرده است اخیرا  در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان درباره حملات سایبری به کامپیوترهای ارتش آلمان هشدار داده است.

وی همچنین تاکید کرد که ما باید خود را برای همه نوع حملات از حملات هکری گرفته تا دولتی آماده کنیم. بعضا سیستم های ما هدف جاسوسی قرار گرفته و اطلاعات و داده های ما شنود می شود؛ یا در بدترین حالت تمام تاسیسات و دستگاه ها از کار افتاده یا زیر ساخت ها نابود می شوند.

فرمانده واحد سایبری ارتش آلمان همچنین تاکید کرد که در ۹ هفته ابتدایی سال جاری میلادی کامپیوترها و سیستم های ارتش آلمان بیش از ۲۸۴ هزار بار هدف یک حمله سایبری قرار گرفتند.

اول ماه آوریل یک نیروی نظامی دیگر به نام فرماندهی سایبری به ارتش آلمان اضافه شد که وظیفه این واحد جدید دقاع از ارتش و کل آلمان در برابر حملات سایبری است. این واحد از امروز رسما کار خود را آغاز می کند.

"اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان حدود دو سال پیش تشکیل چنین نیرویی در ارتش را اعلام کرده بود. حالا این واحد جدید رسما کار خود را آغاز کرده و مرکز فرماندهی آن در شهر بن آلمان است.

ژنرال لاین هوس، فرمانده واحد سایبری ارتش آلمان در این باره به هفته نامه فوکوس گفته است که این واحد جدید با نام " فرماندهی سایبری و فضای اطلاعاتی" نخستین واحد نظامی از این نوع در سطح جهان است و آلمان تنها کشور عضو ناتو است که چنین واحد نظامی را در اختیار دارد.

به گفته فرمانده واحد سایبری، وظیفه این واحد در درجه نخست محافظت از ساختار فن‌آوری اطلاعات خود ارتش آلمان، روشنگری در فضای مجازی و تنظیم دستورالعمل‌ها برای حفاظت از سیستم‌های تسلیحاتی مجهز به کامپیوتر است. قابلیت‌های تهاجمی و آمادگی برای حملات سایبری نیز بخشی از وظایف این نیروی جدید است.

واحد فرماندهی سایبری کار خود را با ۲۶۰ نفر به عنوان ستاد مرکزی، در بن آغاز کرده و این ستاد از امروز (۵ آوریل) طی مراسمی با حضور اورزولا فون‌در لاین، وزیر دفاع آلمان، فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

به گفته ژنرال لودویگ لاین‌هوس، تا اول ماه ژوئن ۲۰۱۷ تعداد نفرات واحد فرماندهی سایبری به ۱۳۵۰۰ نفر خواهد رسید که با شمار نفرات نیروی دریایی آلمان برابر است.

منبع: تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.