×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1899776 - در پی حمله موشکی آمریکا، ترکیه خواستار ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» شد

سرویس جهان میلیتاری نیوز- سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، ابراهیم کالین، ضمن دفاع از حمله موشکی آمریکا علیه پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه، مدعی شد که این حملات نشان داد که حملات شیمیایی و متعارف علیه غیرنظامیان در سوریه ” بدون مجازات” نخواهد ماند.

به گفته کالین، یک منطقه پرواز ممنوع و امن باید بدون تاخیر در سوریه ایجاد شود. وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه خود نوشت که «منطقه امن: امروز ” بیش از همیشه اهمیت یافته است.” در این بیانیه آمده است:

” گام هایی که بی مجازات نماندن جرایم مشابه و پاسخگو بودن(دولت سوریه) را تضمین می کند، حمایت کامل ترکیه را خواهد داشت.”

وزارت خارجه ترکیه همچنین بار دیگر از طرح برکناری دولت بشار اسد و تشکیل یک دولت انتقالی حمایت کرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز در کنفرانس خبری خود گفت که ” لازم است که این رژیم هر چه زودتر از رهبری سوریه ساقط شود” و افزود که اگر بشار اسد با کنار رفتن موافقت نکرد، باید ” گام های لازم برای مجبور کردن او برداشته شود.”

در ساعات پایانی روز پنجشنبه، دو ناو جنگی آمریکا در شرق مدیترانه، ۵۹ موشک «توماهاوک» به پایگاه هوایی الشعیرات ارتش سوریه در نزدیکی حمص شلیک کردند. واشینگتن در روزهای اخیر، دولت سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان در استان ادلب متهم کرده بود. پنتاگون هم مدعی شد که پایگاه الشعیرات مرکز فرماندهی عملیات حمله هوایی جت های سوری در حمله شیمایی مورد ادعای آمریکا بوده است.

دمشق همه این اتهامات را رد کرده و گفته که جت های سوری تنها دپوی تسلیحاتی متعلق به تروریست ها را که در آن سلاح شیمایی هم انبار شده بود، هدف قرار دادند.

روسیه حمله موشکی آمریکا را به سوریه محکوم کرد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که سوریه اصولا دیگر تسلیحات شیمیایی ندارد و این واقعیت توسط سازمان «منع تسلیحات شیمیایی» تایید شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.