×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اواخر بهمن ماه سال ۹۴ و یک روز پس از سفر سردار حسین دهقان وزیر وقت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مسکو بود که خبر هایی مبنی بر خرید ۱۰۰ فروند جنگنده سوخو ۳۰ منتشر شد.

24495hgjhkjlkjl - آیا ایران جنگنده های سوخو ۳۰ را از روسیه دریافت کرده؟

خبرگزاری‌های روسی به نقل از یک مقام بلندپایه روس که در سرویس فدرال روسیه برای همکاری‌های فنی – نظامی و مسئول صادرات تسلیحات روسیه است، از امضای قرارداد فروش جنگنده‌های سوخو ۳۰ میان ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. مطابق با خبری که این مقام روسی به رسانه‌های روسیه داد، مدل جنگنده سوخو۳۰ که ایران قرار است از مسکو خریداری و تحویل بگیرد، SM یعنی بهترین مدل حال حاضر این جنگنده است.

همچنین سردار حسین دهقان وزیر دفاع وقت در سخنانی در یک برنامه زنده تلویزیونی در مورد خرید جنگنده سوخو ۳۰ از روسیه گفته بود: در در مورد خرید جنگنده از روسیه با توجه به نیازهای راهبردی نیروی هوایی ارتش با روسیه صحبت‌ها و قول و قرار هایی شده است و در حال حرکت به‌سمت انعقاد قرارداد جهت خرید جنگنده سوخو ۳۰ هستیم.

اما به واقع آیا در صورت صحت این اخبار و با توجه به تحریم تسلیحاتی سازمان ملل و شورای امنیت که خرید و فروش هر نوع سلاح تهاجمی به ایران را ممنوع کرده و هر گونه فروش تسلیحات به ایران را به مجوز شورای امنیت مشروط شده,آیا با این شرایط روسیه می تواند جنگنده های سوخو ۳۰ را به ایران تحویل دهد؟

خبرگزاری اینترفکس روسیه بیانیه وزارت خارجه این کشور را منتشر کرد که در آن روسیه اعلام کرده بود، “قراردادهای مربوط به فروش جنگنده های سوخو-۳۰، تانک های تی-۹۰ و بالگردهای توپدار به ایران را خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نمی داند.

حتی روسیه اعلام کرد مسکو برای فروش این جنگ افزارها به ایران نیازی به مجوز شورای امنیت ندارد و درخواست چنین مجوزی هم نخواهد کرد.

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی اعلام کرد این نسخه از جنگنده سوخو ارزانتر و برای موقعیت فعلی اقتصادی ایران مناسب‌تر است . باید توجه داشت که ایران تنها خواهان خرید سوخو- ۳۰ نیست بلکه این کشور خواهان کسب مجوز تولید این جنگنده نیز است.

دقت کنید مجوز تولید؟ این قسمت یادتون باشه در پایان مطلب و نتیجه گیری….

1166737 - آیا ایران جنگنده های سوخو ۳۰ را از روسیه دریافت کرده؟

از این زمان بود که هیاهوی رسانه ای و فشارهای آمریکا به روسیه شروع شد و مقامات آمریکایی نسبت به آن واکنش نشان داده و رسما اعلام کردند که، فروش این جنگنده به ایران، قطعنامه های تحریمی سازمان ملل را نقض می کند.

در این زمان چند ماهی هیچ خبری از فروش جنگنده سوخو ۳۰ به ایران منتشر نشد و به نوعی ایران و روسیه از هرگونه اظهار نظری در این باره خودداری کردند.

این مذاکرات بین ایران و روسیه بطور مخفی ادامه داشت و به دنبال راهی برای انتقال تعدادی سوخو ۳۰ به ایران بودند که دور از چشم رسانه ها,رادارها,ماهواره ها و ابزار های جاسوسی غرب باشد که در آن زمان احتمالا دلیل اجازه دادن به روسیه جهت استفاده از پایگاه هوایی همدان برای بمباران داعش در عراق و سوریه بود.

در واقع این مجوز پوششی برای انتقال جنگنده های سوخو ۳۰ خریداری شده توسط ایران در بین جنگنده هایی که روسیه روزانه به ایران و پایگاه همدان اعزام می کند بود که به دلیل حجم بالای پروازها به هیچ وجه قابل شناسایی نبود که متاسفانه بعضی روشن فکر نماهای داخلی با هیاهو و راه انداختن فشار رسانه ای و القا کردن در خطر بودن استقلال کشور مانع این کار شدند و روسیه همدان را ترک کرد.

چندی بعد حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان اظهارکرد: تعدادی جنگنده سوخو ۳۰ خریداری شده از روسیه طی روزهای آینده تحویل ایران می شود.

اما فلاحت‌پیشه ساعاتی بعد این خبر را تکذیب کرد!!!

sokho30 - آیا ایران جنگنده های سوخو ۳۰ را از روسیه دریافت کرده؟

در تاریخ ۱۷ خرداد ۹۶ خبرگزاری ایسنا اعلام کرد ایران اولین مجموعه هواپیمای جنگنده شکاری “سوخوی ۳۰ “روسیه را طبق قرارداد تحویل گرفت.اما با این حال ایران به طور رسمی درباره دریافت جنگنده‌های روسی اظهارنظری نکرد.

حتی فیلمی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر پروازهای آزمایشی جنگنده سخو ۳۰ در ایران

اما باز خبرهایی منتشر شد از حضور خلبانان ایرانی با یونیفرم های روسی به جهت محافظه کاری و عدم شناسایی در حال آموزش دیدن هستند و در خبرهایی تعدادی جنگنده سوخو ۳۰ در پایگاه شکاری کیش و همدان در حال لندینگ دیده شدند.

همچنین گفته شده قطعات جنگنده سوخو ۳۰ به وسیله کشتی از طریق آبهای شمالی وارد کشور شده و درحال مونتاژ شدن است که نکته ای که بالا ذکر کردم برا اینجا قابل ذکر است که ایران قبلا تمایل برای ساخت یا مونتاژ سوخو ۳۰ را نشان داده بود.

در هر صورت امکان تحویل گرفتن تعدادی جنگنده سوخو ۳۰ توسط ایران بسیار بالا است.

دوستان اگر اطلاعات دیگه ای دارید در نظرات اعلام فرمایید تا در ادامه مقاله منتشر شود.

با سپاس

سوخو ۳۰ به منزله نقض برجام محسوب نمی شود

آیا آمریکا مانع فروش جنگنده‌ سوخو ۳۰ به ایران می شود؟

گزارش سایت نظامی «جینز دیفنس» از خرید جنگنده سوخو ۳۰ توسط ایران

احتمال حضور جنگنده سوخو ۳۰ در نمایشگاه کیش+عکس

آیا روسیه از فروش جنگنده سوخو ۳۰ به ایران انصراف می دهد!

چرا ایران جنگنده سوخو ۳۰ را برای خرید و تجهیز نیروی هوایی انتخاب کرد؟

تایید خبر تحویل جنگنده های سوخوی ۳۰ به ایران طی چند روز آینده

  1. بهزاد

    با سلام. محض اطلاع دوستان عزیز، جنگنده ی سوخو _ ۳۰ ، از ۱۲ سال پیش در نهاجا عملیاتی است. در ضمن روس ها هنوز هم در نوژه حضور دارند.

    • ممممممممممممممم

      مطمئنی!!!!!

    • کامران

      دوست من روس ها خودشون ۲۰۰۶ تازه اولین جنگنده سوخو ۳۰ رو تحویل گرفتن… این چه حرفیه…..ّّ؟؟؟!!!،،!،!،،،،،،

  2. محمد

    سلام.. خبر خوبی بودباز یکم امیدوار شدیم دمتون گرم
    راحب اون کشتی هم من تو یه سایت دیگه خوندم و حقیقت داره

  3. امیر

    فکر نکنم تا پایان سال ۲۰۲۱ که قطع نامه شورای امنیت معلوم کرده روس ها جنگنده ها رو تحویل بدن. چرا که تاریخ نشون داده روس ها در باره ی ایران در مقابل امریکا تابع مقررات بین المللی هستن. جریان اس ۳۰۰ گویای کامل این مبحث هست. اما احتمالا طی چند سال مانده تا ۲۱ زمینه چینی های لازم را از جمله تولید جنگنده ها. اموزش خلبان ها و تگنسین ها تولید مهمات مورد نیاز و همچنین ایجاد زیر ساخت های صنعتی مطابق ، برای ایجاد شرایط مونتاژ در صنایع هوایی اصفهان را انجام خواهند داد.

    • علیرضا

      دوست عزیز، اینکه اس سیصد به ایران دیر تحویل داده شد فقط یه نمایش بود که ایران و روسیه با این نمایش دنیا رو سرکار گذاشتن. اخه ایران نیازی به اس سیصد نداره. و خریدش فقط جنبه سیستم تدافعی بیشتر هستش. و الا سیستم دفاعی موشکی ایران بقدری پیشرفته هستش که اس سیصد و حتی اس چهارصد هم دربرابرش حرفی برای گفتن ندارن. اگر غیر از این میبود ایران قطعا اس چهارصد از روسیه دریافت می‌کرد. در اصل ایران با اینکارش خواست مثلا به دروغ نشون بده که ما نیازمند اس سیصد هستیم. تا دنیا به راز موشکهای فوق پیشرفته ایران پی نبره. این صحبت احساسی نیست و حقیقیه. بمرور قدرت موشکی ایران براتون آشکارتر میشه. در ضمن محض اطلاعتون اینم بگم که هواپیمای بدون سرنشین ار کیو که امریکا ادعا میکرد سیستم رادارگریزی فوق پیشرفته ای داره، توسط رادارهای حرفه ای ایران شناسايي شد، و بقیه هش رو میدونید.
      و جالبه همین سیستم رادارگریزی این هواپیمای بدون سرنشین، روی هواپیماهای فوق پیشرفته f35 هم نصب شده. یعنی عملا f35 هم از دید رادارهای ایران در امان نیست.

  4. محمد

    حاجی خوشت میاد واسه خودت داستان سرهم میکنی؟
    از موقعی که سفارش دادن برا خرید جنگنده( فرضا) بعد چند ماه جنگنده هارو تو همدان تحویل دادن؟
    حرفاتون خیلی جالبه کارشناسانا صحبت کنید نه اینکه افکارتونو بیان کنید
    ممنون

  5. مصطفی

    سوخو ۳۰ جنگنده جند منظوره و خوبی هستش ولی کشورهای همسایه به دنبال خرید جنگنده های فوق پیشرفته مثل F35 هستن پس ایران به جنگنده های نسل بالاتر هم نیاز داره و چون امکان انتخاب از کشورهای غربی نیست لذا فکر میکنم سوخو ۳۵ گزینه خوبی باشه

    • ممممممممممممممم

      برای خرید سوخو۳۵ به بودجه زیادی نیاز داریم.به علاوه خود روسیه هم قبول نمی کند.

      • مصطفی

        صددرصد حق با شماست ولی برای داشتن برتری هوایی مخصوصا در هنگام حمله نیاز به جنگنده های پیشرفته تر داریم که دست بالا رو داشته باشیم حتی اگه این جنگنده ها بودجه زیادی نیاز داشته باشه .
        ولی خوب به هر حال روسیه به ما سوخو ۳۵ نخواهد داد

  6. زیتون

    تعداد مشخصی سوخو ۳۰ تاثیر چندانی در توازن قوا منطقه نداره…..زیاد مهم نیست…..اینا همه ادا و اطواره…..مگه اینکه ستون فقرات نیروی هوایی بشه…..

  7. پارسی

    سلام.احتمال زیاد زمانی که عربستان خیلی شلوغ کرده بود.و قصد داشت به ایران با نبود نیروی هوایی کارآمد در کشورمان
    با دوستانش غلط اضافی بکنند.یعنی جنگ نیابتی از طرف آمریکا که خیلی سعودیها رو به جلو هول میدادند.اما در همان روز هایی که موضوع داغ شد .پوتین در یک سخنرانی که ایران هم پخش کرد.با لحن تندی بیان کرد که باید برای حفظ توازن قوا اقداماتی کرد.من صداها و همین ایسنا ….اعلام کردند که اولین محموله جنگنده های سوخو ۳۰رو ایران تحویل گرفت.و خبرگزاریهای ایران اونو خیلی آب و تاب دادند.جالبه که بعد سه یا چهارروز بعد عربستان لحن حرف زدنش و حتی رفتارهای سعودیها در امور بین الملل راجع به ایران عزیزمون ایران باز دشمنی به فاز حداقل دشمنی فرو کش کرد.بنده از این دو نشانه متوجه شدم.واقعا ایران سوخو ۳۰ها را تحویل گرفته و عملیاتیش کرده بود.لذا عربستان ترسید.که دست به تهاچم هوایی بزنه.فکر میکنم حداقل ۵۰فروند سوخو ۳۰رو ایران در همان دوره دریافت کرد.؟/

    • علیرضا

      دوست خوبم، میدونم منظوری نداشتی، اما با نوع نوشتنت، سر و کله عربستانیها رو بدجوری به گیج انداختی. اخه ایران سیستم هواییش هم ضعیف باشه، باز شبیه به جوک میمونه که عربستان بخاد به ایران حتی فکر حمله رو بکنه. پدافند ایران رو دست کم نگیر. عربستان دنیایی از اسلحه هم باشه، باز در مقابل ایران عاجزه. چون استراتژی جنگیش زیر خط فقره.

    • حامد

      ببین با قلب ما بازی نکن با سندیت حرف میزنی یا حدس و گمان؟؟

  8. فرزین

    اگر حقیقت باشه باعث خوشحالی بسیار بنده هست
    چون نیروی هوایی کشورمون باید یه تجدید قوای اساسی می کرد.
    و البته این جریان ورود به پایگاه نوژه همدان میتونه بهانه ی بسیار خوبی برای ورود این جنگنده ها باشه.
    اما خب همش گمانه زنیه.
    و کاش روزی بشه خبرهای بهتری بشنویم و خط تولید جنگنده های پیشرفته تری رو در کشور راه اندازی کنیم.
    در هر صورت شک نداشته باشین که ایران در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت و امپراتوری در خاورمیانه ست.

  9. پارسی

    در پاسخ زیتون باید عرض کنم .جنگنده هایی همانند سوخو ۳۰ که رهگیر و وظیفه برتری هوایی دارند.میتوانند چندین بمب افکن سنگین رو اسکورت کنند.و لطمات زیادی بر دشمن وارد کنند.همانطور که جنگنده اف۱۴ایرانی توانست سرنوشت جنگ رو به نفع ایران کنه.کارشناسان میگویند .اف ۱۴توانست ۴۰۰تا ۵۰۰جنگنده عراقی رو نابود کنه.بعلاوه اینکه با اسکورت بقیه هواگردها اهداف از پیش تعیین شده رو به سرانجام برسونه.باربارها گفته شده که بعثی ها میگفتند که هر موقع میفهمیدند اف ۱۴در منطقه پرواز میکنه.چه بطور دستهای آمده بودند یا کمتر .بمب هاشون رو تو بیابون تخلیه میکردند و فرار میکردند.و یا بعضی همین فرصت رو پیدا نکردند.پس باید میشنویم فرمانده آمریکایی از سوخو ۳۰وحشت داره.قطعا میتوان آسمان ایران عزیزمان رو به همراه اف ۱۴هامون و سوخو ۳۰هامون آسمان بی خطری برای مقاصد تعیین شده برای دشمن داشته باشیم.ضمنا باید مطالعه کنیم هر هواپیمای جنگی برای چه هدفی ساخته شده و بعد اظهار نظر کنیم.پاینده باد ایران اسلامی.امیدوارم مسوولین ما تعدادی سوخو ۳۵ و سوخو ۳۴بروز شده سوخو ۲۴ و نیز پکفا سوخو ۵۷رو برای نیروی هوایی کشورمون خریداری کنند.

  10. ممممممممممممممم

    وقتی هندی‌ها به خرید سوخو-۳۰ علاقه‌مند شدند این شرکت جنگنده چندمنظوره سوخو-۳۰ام‌کاآی را عرضه کرد که مدلی از سوخو-۲۷یوبی با اویونیک اصلاح‌شده بود. در این مدل‌ها علاوه بر قابلیت‌های حمله به زمین امکانات مناسب برای ماموریت‌های برتری هوایی مثل افزودن کانارد به بدنه، تراست وکتورینگ و رادار آرایه فازی دوربرد افزوده شده است. مالزی، الجزایر و ونزوئلا مدل‌هایی از این ورژن را خریداری کرده‌اند و نیروی هوایی روسیه و ایران هم مدل اس‌ام از این ورژن را به کار می‌گیرند.ایران هم قصد خرید ۱۰۰فروند ازاین پرنده رادارد وبه زودی تحویل میگیرد.منبع:ویکی پدیا

  11. حسين

    اگر هم جنگنده سوخو ۳۰ رو دریافت کنیم باز هم ارزشی نداره
    ما برای مقابله با دشمن نیاز به ساخت جنگنده داریم باید جنگنده بسازیم حتی اگر آشغال بسازیم ولی باز باید ساخته بشه خرید جنگنده فقط چسب زخم هستش باید تسلیحات بسازیم
    ما باید برای مهندس های داخلی ارزش قائل بشیم و مدیرهایی داشته باشیم که تفکرات بزرگتری داشته باشن باید امنیت و آرامش براشون مهیا کنیم و بزاریم کار کنن
    باید فرآیندهای کشور رو تغییر بدیم و بجای قرارداد با ماشین سازهای فرانسوی خودروهای داخلی رو ارتقاء بدیم باید صاعقه ، قاهر و شفق رو ارتقاء بدیم تا سال فلان صبر کنیم که سوخو ۳۰ بگیریم احمقانه ترین کار ممکنه وقتی که جنگ برسه با جنگنده های دشمن تمام سوخو۳۰ها زمین گیر میشن کشوری پیروز جنگ میشه که بتونه حین جنگ جنگنده برای مقابله با دشمن بسازه مثل انگلستان توی جنگ با آلمان
    تمام پیچ و مهره های کشور رو اینقدر باید بسازن و خراب کنن و از صفر شروع کنن تا بلآخره موفق بشن
    هیچ کشور قدرتمندی از تسلیحاتی که ما میخریم نمیترسه از مردمی میترسه که تسلیحات رو میسازن و برای کشورشون میمیرن

  12. داوود

    میگ ۳۵ ارزونتر درمیومد

  13. سعید

    ساخت جنگنده مدرن برای ایران حداقل۲۰ سال زمان میبره که تو این مدت نمیشه بدون جنگنده بود
    هرچند که استفاده از جنگنده بعد از جنگ ۸ساله تاحالا استفاده ای نداشته و ان شاالله هم نیاز نشه

  14. ناشناس

    باسلام اگه میشه درمورد جنگنده قاهر۳۱۳اطلاعاتی دراین سایت بگذاریداز نظر قدرت نسل و…. تولید انبوه اینا ممنون

  15. مرادبيگ

    یعنى ما اینقدر بدبختیم که بعد از ٣٠ سال(از إتمام جنگ) هنوز نتونستیم یک هواپیماى ملى بسازیم، اونوقت تازه ادعا مى کنیم از نسل بیرونی ابن سینا ، طوسى وغیره هستیم ٣٠ سال فکر مى کنید وقت کمیه اون هم تو عصر تکنولوژى ، و با کشورى به ثروتمندى ایران با این همه منابع انسانى و مالى تونستیم بالچه عمودى اف ۵ رو دوتاش بکنیم اسمشو هم بزاریم اذرخش ، باید واقعا برأى جهاد خودکفایی اسفند دود کرد

    • وطن پرست

      دوست عزیز جوری میگی سی سال انگار تو این سی سال ارامش کامل بوده همین الانش هم دارن نفت شهر قصر شیرین رو بازسازی میکنن فکر میکنی جنگ فقط هشت سال بود؟ ما همین الانش هم داریم شهید برای میدان های مین میدیم لطفا قبل از حرف زدن مثقالی تفکر کن و دوما قرار نیس ایران هرچی داره رو کنه تسلیحات استراتژیک رو که نباید رسانه ای کرد کمی سیاست به خرج بدید و نظر های حاوی حماقت ننویسید

    • ایرانی

      اذرخش نیست صاعقه هست اول یک کم اطلاعات به دست بیار بعد نتطق استادی کن دوما دو تا کردن یک دم یا فرمان خودش نیاز به طراحی دوباره داره استاد هوا فضا

    • حمید مرشدی

      به کوری چشم اونای که نمیتونن پیشرفت ایران تو هر زمینه‌ی ببینن انشاالله میسازیم البته ساختیم لازم نیست هر وطن فروشی یا اجنبی خبر داشته باشه یه روزی میشه ایران همچین این دشمناشو نقره داغ بکنه که صداها از شماها دربیاد ,,,RQ170یادته وقتی ایران در اختیار گرفت این پهپاد یادم میاد چطوری مسغره میکردین،برو تا آخرش ،،،،‌،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

  16. عیسی نصیری

    عزیزانم همین الان هم ایران عزیز بهترین جنگنده وبمب افکن از چین کره شمالی وجنوبی وهندوروسیه در اختیار داره بموقعش رو میشه مثل سیلوهای موشکی زیر زمینی که بهد از جنگ شروع شده وبرای توسعه لحظه ای درنگ نمیکنند علت عدم حمله به کشور ماهم الکی نیست خیالتان راحت رهبری عزیز ما خود یک چریک وهمرزم چمرانهاست وبهتر از ما مشرف بر همه چیز است ما از هوا وزمین ودریا خیلی پیشرفته تر وبالا تر از اونیم که رسانه ای شده برگهای برنده موقعی رو میشه که بعنوان یک پلتیک نظامی مطرح بشه در جنگ ۲۲روزه قدرت حزب الله کم کم رو شد وهر روز چیز تازه ای رونمایی که باعث شد اسراییل شکست را بپذیره نگران نباشید ما قدرت بلا رقیب در منطقه هستیم چون نیروی انسانی کشور مارا هیچکس وکشوری نداره عربستان با وجود پیشرفته ترین سلاحها نیروی دلاوری برای استفاده از انها نداره یک صدم سلاحهای اون مارابسه

  17. خادر

    خدا کنه بده

  18. نیما

    من از هیچی نمیترسم جز تهدید نظامی ما واقعا باید فکری به حال نیروی هواییمون بکنیم ،ایران برای مقابلع با جنگنده های پیشرفته f22وf35و بمب افکن b2 sprit واقعا عاجزه ،ما در نیروی زمینی و دریایی قوی هستیم و توان مقابله داریم ولی در نیروی هوایی اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم ضعیف هستیم و به خاطر پر هزینه بودن و تکنولوژی پیشرفته ساخت جنگنده ،باید پدافند هواییمونو به شدت افزایش بدیم و خدا کنه که بتونیم جنگنده های su30وsu35و پدافند هوایی قویتر از اس ۳۰۰بخریم و بتونیم هرچه زود تر مهندسی معکوس بکنیم ،آمین یا رب العامین

    • علیرضا

      اقا نیمای عزیز. هواپیمای بدون سرنشین rq170 که ایران شناساییش کرد و به زمین نشوندتش، پیشرفته ترین هواپیمای بدون سرنشین، و پیشرفته ترین سیستم رادار گریزی رو در وجودش داشت. اما دیدید که چه بلایی سرش اومد. محض اطلاعتون بگم که همین سیستم فوق پیشرفته رادارگریزی روی rq170, که توسط ایران شناسایی شد، روی هواپیمای f35 هم نصبه. یعنی عملا f35 هم در تیر راس رادارها و موشکهای ایران هستش. پس نگران نباشید. دلیلی از این محکمتر که اگر غیر این میبود تا بحال همین امریکا صدبار با همون هواپیماهای پیشرفته اش به ایران حمله میکرد.

  19. بهنام

    قطعا با توجه به خريد لايتنينگ توسط همسايگان و دشمنان خريد سوخوي-35 در كنا سوخوي -30 بايد مد نظر قرار گيرد.

  20. ابوالفضل

    خخخ هیاهو اقایونی ک میگن اف ۳۵ و اف ۲۲ پیشرفت اس درست میگن واقعا هم پیشرفتس ولی فکر کنید آمریکا بخاد با اینا ب ی کشوری مثل ایران حمله کنه ب نظرتون حمله میکنه؟!

  21. نیما

    خخخ هیاهو آقای احمق گفتم اگر حمله کنه ، بعدشم اگر حمله کنه تنها راهش هواییه چون تو زمینی و دریایی جوری ضربه میبینه که آبرو براش نمیمونه

  22. سروش

    دوستان لطفا در مورد قدرت دریایی یکم توضیح بدیدلطفا.من کلا نسبت به این موضوع نا آگاهم.یعنی ناو های مدرن کافی داریم؟یا زیر دریایی یا ناوچه و …؟

    • aria-moazeni

      سلام
      خیر متاسفانه در بحث ناوشکن و تسلیحات دریاپایه ضعیف هستیم
      نقطه قوت نیروی دریایی ایران قایق های تندرو مجهز به موشک های ضد کشتی
      و در مورد اژدر هم وضعیت خوبی داریم

  23. سامان

    یه مشت بجه ریختن اینجا که هرجی معلم دینیشون میگه میان ایتجا به عنوان کارشناس میگن

  24. امین

    از روسیه سلاح خریدن کلا منطقی تره چون آمریکا کلا شریک مطمئنی نیست و بر سر هر مسئله ای از اهرم سلاح استفاده میکنه ولی روسیه در هر شرایطی سلاح رو میفروشه مگر اینکه تحرمیهای بین المللی باشه.

  25. امبررضا

    عزیزان جنگنده قاهر فقط برای نابودب ناو طراحی شده بطوری که هیچ ناوی از دستش در امان نیست
    پس به ایران و مهندسان عزیزمون اعتماد داشته باشید مطمعننا خبر های خوبی میشنوید.هر چیزی یا اطلاعاتی رو همین جور به راحتی فاش نمیکنه ایران .

  26. علی

    نمی دانم چرابعضیهاعقل ندارندکجای دنیاکشوری که خودش سلاح میسازدویاباکشوردیگری معامله میکنندمیان دررسانه هاوجارمیزنندکه ماچی ساختیم وچی میسازیم یامیخریم عاقل باشیددشمنان بایدفقط۲۰ تا۳۰ درصدازقدرت نظامی مارابداندبقیه بایدمخفی بماندتادشمن همیشه ترس داشته باشدازهمان ۳۰درصدی که خبرداردبایدبترسدوبفهمدکه دشمنش ۷۰درصدقدرت پنهان داردچراکشورهاجاسوس میفرستندبه کشورهای دیگرتابفهمندپیشرفت اژدرایران وروسیه چرا۵ برابرامریکاست وجاسوسش درروسیه وایران گیرمیکندایننهارابدانیدماهرسلاحی که امریکاداردماهم داریم امادلیل نداردکه همه بفهمندوقتی آقامیفرپمایدهرسلاحی برعلیه مااستفاده کنیدماهم همان سلاح رابرعلیه شمااستفاده خاهیم کردکمی فکرکنیدوبه مزخرفات این سایتهاگوش ندهیداین کشورکشورامام زمان وسلمان فارسی است وروزی پرچمداراسلام درجهان خاهدشدوقتی باخداباشیم ازهیچ جنگ ودشمن نابکاری حراس نداریم لبیک یاحسین

  27. امیررضا اس

    سلام
    تو بحث جنگنده سوخو سی اقای پارسی مثل زمان جنگ نیست که به بخواد خیلی راحت بمب افکن هارو اسکرت کنه اون موقع اف ۱۴ جنگنده نسل ۴ بود عراق جنگنده نسل سه داشت شاخش میراژ و میگ ۲۵ بود که نسل سه بودن ولی الان دیگه قرار نیست به عراق حمله بشه دوما خلبان های ما تو امریکا دوره دیده بودن که هزینش برای هر نفر حدود ۱تا ۲ میلیون دولار بود اون موقع اف ۱۴ رو ایران ۱۷ میلیون دولار و فانتم رو ۳ میلیون دولار خرید دوما سوخو سی برگه تقلب نیست که بخوای تو جیب قایمش کنی کسی نبینه امریکاماهواره داره میبینه کل خاک ایرانو مرغ نیست که بخوای فیریزش کنی بگی هر وقت دلم خواست میزارم یخش اب شه بعد بخورم باید سالی ۲۰۰ ساعت هرجنگنده پرواز کنه بعد الان ما سوخو سی گرفتیم ده سال دیگه از رده خارج میشه بقیه کشورا دارن نسل پنج تحویل میگیرن عربستان هم که تایفون داره که از سوخو ما بهتره البته تو تجهیزات ولی تو استفاده کردن ازش زیاد مالی نیستن فقط میخرن ما باید سطح عامی دانشگاه هامون رو بالا ببریم تا بتونیم علمشو به دست بیاریم خودمون بسازیم نکه وایسیم به زور بهمون سوخو بدن سوخو ۳۵ به شدت واسه ایران گرون درمیاد تو بحث نیروی دریایی از همه کشور های حوضه خلیج فارس قویتریم ولی جلو امریکا چی تا چه قدر میتونیم مقاومت کنیم درسته اسیب شدیدی وارد میکنیم ولی خودمون هم بیشترش رو میخوریم اگه میخوایم ابر قدرت بشیم لازمش اقتصاده نه ارتش و دو توان ساخت تجهیزات بومی و با کیفیت بالا به تمام ابر قدرت ها نگاه کنید خودشون میسازن و اقتصاد بالایی هم دارن

  28. سید

    سلام
    دوستان عزیز،
    یکی از اقوام اینجانب توی اوج مهرآباد که اطلاع دارین م
    مرکز تعمیرات و اورهال جنگنده‌های نیروی هوایی هست
    یک سمتی دارن و درضمن مهندس مکانیک هواپیما هستن،
    چند روز پیش به نقل از یک مقام بلندپایه هوافضای
    روسیه نقل میکردند(قبل از اعلام نظر تماس با ایشون گرفتم
    و نام اون مقام روس رو پرسیدم)H.zanitsov
    تعدادی البته نامعلوم چه در نوژه و چه به صورت ckd
    در بنادر شمالی کشور سوخو۳۰تحویل دادن،و مرحله مهمتر
    انعقاد قرارداد تحویل ۸فروند سوخوپکفا(57)بین مقامات
    هستش که در آینده نزدیک انجام میشه،کشور ایران
    و هند اولین کشورهای واردکننده این جنگنده نسل+5
    هستند.به امید سرافرازی ایران عزیز.

  29. دکتر وحید رضایی

    بسیار دلگرم شدم

  30. محمد علی پدرام

    درود
    هواپیما که تنها کافی نیست خلبان کار دیده می خواهد . میک 25 عراق رادید ید که با هواپیمای بسیار ساده ی اف 5 زده شد آن هم با تیر بار نه موشک هوایی .

  31. سامان.

    سلام دوستان،
    امام خمینی (رع) فرمودن: جنگ نعمت است.
    الان ک تحــــــــریم هستیم اگه امام زنده بود میفرمود نعمت است،، چرا؟ چون وقتی کشوری یا مردمی از کشور یا کشورهای زیاد، تحریم میشن باید آستینهارو بالا بزنن وبا هم و در کنار هم و فقط و فقط ب فکر خودکفایی باشیم خودکفایی چیزی که وقتی بهش دست یافتیم ن تنها دنیا انگشت ب دهان بشه بلکه مارو از وابستگی و مونتاژ سازی نجات بده،،حالا بحث ساخت جنگنده است،، الان ک آمریکائیها بکمک دوستان کوچک و بزرگشان و سازمان ملل و شورای مثلا امنیت میخواهن نزارن ایران و ایرانی دستش بجایی برسه ،،ما با پرچمداری رهبر بزرگمان ک خودش همیشه مردم و مسئولین رو ب خودکفایی و بی نیازی از کشورهای ابرقدرت ک فقط نیازمان بخدا باشه، دعوت میکنه چرا همین تحریمها باعث نجاتمان از وابستگی نشه مگه آمریکا یا روسیه یا چین یا انگلستان و آلمان و ژاپن و……. از روز اول خودکفا بدنیا آمدن در تاریخ بودن کشورهایی ک مورد محاصره یا تحریم و یا نابود شدنشان بدست کشور زورگو بودن،، ولی مردم و مسولین آن کشور خواستن رو توانستن کردن و پشت ب پشت و بازو ب بازو هم کار و تلاش کردن تا شدن ـــ ژاپن ـــ کشوریکه همین آمریکای شیطان در جنگ جهانی دوتا بمب اتم در شهرهای اصلیش انداخت و طوری نابودشان کرد ک هرکی میدید میگفت لااقل تا دویست سال دیگه کمر راست نمیکنن ولی ژاپنیها از جاشون بلند شدن و دیگه نگفتن آلمان اینجوریه انگلستان آنجوریه فرانسه ای بابا فلان دانشمند رو داره روسیه خدای فلان چیزه…… هرچی هستن برای خودشون هستن مهم اینه ما ایرانیان چی میخواهیم و چکاری از دستمون عمل میاد ، پس درکنار همدیگه و با کمک هم حتی ب اندازه یک دانه ارزن هم شده کمک واقعی و عاشق کشور و مردم بودن کنیم و بدونید در کنار هم وبا وجود این رهبر بزرگ موفق میشیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.