×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2089263 251 - احداث ۶۲۶ کیلومتر جاده توسط سپاه در سیستان و بلوچستانبه گزارش میلیتاری نیوز، یکی از اولیه‌ترین اقدامات برای گسترش خدمات عمومی و محرومیت‌زدایی در همه‌جای جهان، راه‌سازی و جاده‌سازی است و این مهم نه در ایران،‌ بلکه در تمام جهان همواره مورد توجه بوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به ماموریتی که سال‌هاست برای خود در حوزه محرویت‌زدایی تعریف کرده، یکی از اولین گام‌ها برای تامین امنیت و رفع محرومیت از نقاط مختلف به خصوص در جنوب شرق کشور را “راه‌سازی و جاده‌سازی” قرار داده است تا در همان وهله اول کار در مناطق محروم، دسترسی مناسبی به آن مناطق ایجاد شود.

سپاه این اقدمات را در جنوب شرق کشور، معطوف به استان سیستان و بلوچستان کرده و در سالیان اخیر، یگان مهندسی سپاه توانسته ده‌ها کیلومتر جاده و راه‌ روستایی احداث کند.

از آنجایی که سپاه در اجرای پروژه‌ها، مناطق محروم را در اولویت قرار داده، تاکنون موفق شده “۱۶۷ پروژه راه‌سازی و جاده‌سازی” را در استان سیستان و بلوچستان اجرا کرده و دسترسی به صدها روستا و شهر را آسان کرده است. امروز با راه‌سازی‌هایی که مهندسی سپاه در این استان محروم انجام داده، بسیاری از ارگان‌ها و نهادها، مختصر کمک‌هایی که به استان می‌کنند را به راحتی در اختیار محرومان قرار می دهند.

سپاه هم که برنامه و اولویت اول خود را در کنار تامین امنیت مرزها، زدودن محرومیت‌ از چهره این استان قرار داده، هم‌اینک در امدادرسانی به محرومین، نقاط صعب‌العبور کمتری پیش‌رو دارد.

از سوی دیگر، مردم محروم و سایر شهروندان نیز، دیگر در مناطقی که راه‌ و جاده‌های احداثی سپاه وجود دارد،‌ با مشکل کمتری در آن نقاط و روستاها تردد می‌کنند.

جالب است بدانید که سپاه مجموعاً تاکنون “۶۲۶ کیلومتر جاده” در سطح استان سیستان و بلوچستان ساخته است که از این بین، ۱۱۸ پروژه در مناطقی بوده که هموطنان اهل سنت سکونت دارند که شامل سراوان، سرباز، چابهار و ایرانشهر می‌شود و مابقی پروژه‌ها که شامل ۴۹ پروژه می‌شود در مناطق و شهرهایی به اجرا گذاشته شده است که اهل سنت و شیعیان در کنار هم زندگی می‌کرده‌اند.

سپاه برای اجرای ۱۶۷ پروژه راه‌سازی و جاده‌سازی، مجموعاً بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه کرده که این رقم فقط برای پروژه‌های اجرا و افتتاح شده، می‌باشد؛ غیر از این پروژه‌ها، ده‌ها پروژه کوچک بزرگ دیگر نیز در دست اجراست که با تکمیل این پروژه، مناطق کمتری در سطح این استان وجود خواهند داشت که دسترسی مناسبی ندارند، به این معنا که سپاه با تمرکز بر محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، راه‌سازی و جاده‌سازی در این مناطق را هم در اولویت قرار داده و این یعنی “شاه کلید” رفع محرومیت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.