×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1927282 - نظر جابری انصاری درخصوص سند امضا شده در آستانه

به گزارش میلیتاری نیوز، رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات آستانه درباره سوریه گفت که سند امضا شده در آستانه می‌تواند به تغییر ریشه‌ای در سوریه بینجامد.

حسین جابر انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر پنج شنبه (امروز) در آستانه، پایتخت قزاقستان گفت که سندی که کشورهای تضمین کننده گفت‌وگوهای سوریه آن را امضا کردند، می‌تواند به تغییر ریشه در شرایط سوریه منجر شود.

به گزارش المیادین، وی همچنین در مورد بندهای این سند نیز بیان داشت که این بندها باید طی چند ماه آینده اجرا شود.

الکساندر لاورنتیف، رئیس هیأت روسی در این نشست نیز در واکنش به این سند، اظهار داشت که این سند ضامن حفظ تمامیت ارضی سوریه است.

وی افزود توافق‌هایی به دست آمده در آستانه باعث تقویت روند آتش بس حاضر در سوریه خواهد شد.

نماینده پوتین در گفت‌گوهای آستانه در مورد عملیات‌ هوایی روسیه در سوریه نیز گفت که تا زمانی که مناطق مسکونی و مواضع ارتش سوریه مرود حمله قرار نگیرد، پروازهای جنگنده‌های روس متوقف خواهد بود.

رئیس هیأت روس در گفت‌وگوهای سوریه گفت که این گفت‌وگوها به موضوع آزادی اسرا و افراد زندانی پرداخته است. به احتمال زیاد امروز لیست این اسرا منتشر می‌شود.

لاورنتیف افزود: از ۶ ماه می (فردا) همه درگیری‌ها در مناطق کاهش تنش (حمص، ادلب، قنیطره درعا، ریف دمشق) متوقف خواهد شد.

نشست امروز آستانه با محوریت گفت‌وگوهای سوریه و موافقت با طرح روسیه مبنی بر ایجاد ۴ منطقه کاهش تنش در سوریه، از ساعت ۱۲ امروز به وقت محلی قزاقستان شروع شد. در جریان گفت‌وگوهای امروز یک منطقه نیز به ۴ منطقه اضافه شده است.

به رغم کارشکنی هیأت معارضان سوری در این نشست و ترک جلسه اختتامیه، کشورها تضمین کننده گفت‌وگوهای سوریه؛ ایران، روسیه و ترکیه با این سند موافقت و آن را امضا کردند.

وزارت خارجه سوریه پیشتر شب گذشته با این طرح روسیه موافقت کرده بود.

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.