×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1842815 292 - تجهیز ارتش چین به بالگردهای جدید تهاجمی+عکس

به گزارش میلیتاری نیوز، به همین منظور ارتش این کشور اعلام کرد که برای افزایش توانمندیهای نظامی و افزایش قوای دفاعی کشور، بالگردهای هجومی «WZ – 10» را در اختیار برخی از واحدها و پایگاه های مختلف نیروی هوایی قرار داده است.
 
این بالگردها کاملا کارکردهای رزمی دارند و پیش از این از آنها برای منهدم کردن تانک ها استفاده می شده اما حالا ارتش چین می گوید که آنها قابلیت نبردهای هوایی را نیز پیدا کرده اند.
 
ارتش چین در بیانیه ای که تلویزیون این کشور نیز منتشر کرده آورده که همه پایگاه های نیروی زمینی ارتش از این پس به این بالگردها دسترسی خواهند داشت.
 
این خبر در حالی منتشر می شود که این روزها مصادف با سی امین سالگرد تاسیس نیروی هوایی چین است و این کشور اعلام کرده است بالگردهای مذکور توانایی های رزمی و جنگی بالایی دارند.
 
 1843164 208 - تجهیز ارتش چین به بالگردهای جدید تهاجمی+عکس
 
دو دهه است که نیروی هوایی چین روی ساخت بالگردهای هجومی کار می کند. تا پیش از این ارتش این کشور دارای مدل های شماره ۹ این بالگرد بود که عمدتا بر اساس الگوگیری از بالگردهای هجومی دلفین فرانسه ساخته می شد.
 
این بالگردها را شرکت صنعتی هوایی «چانگ خه» ساخته است و برای اولین بار نیز از آنها در نمایشگاه هوایی شهر «جوهای» در جنوب چین در سال ۲۰۱۲ میلادی رونمایی شد.
 
بالگردهای جدیدی که ظاهرا در اختیار ۱۸ واحد رزمی زمینی و هوایی زیرمجموعه ارتش این کشور قرار گرفته نسبت به مدل قبلی بسیار پیشرفته تر، با قدرت مانور بالاتر و حمل تجهیزات و بار بیشتر است.
 
ارتش چین می گوید که پس از ساخت این بالگردها از این پس روی بالگردهایی کار می کند که مشابه نوع آمریکایی (سیکورسکی بلک هاوک ـ ۶۰) است که هم برای جنگیدن و هم انتقال نیرو مورد استفاده قرار می گیرد.
 
گزارش ها حاکی است که ارتش چین اکنون دارای یک هزار بالگرد است اما به ۳ هزار بالگرد بخصوص برای حمل و نقل و ترابری سنگین نیاز دارد.
 
این کشور بودجه نظامی سالجاری میلادی (۲۰۱۶) خود را با ۷٫۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل، به ۹۵۴ میلیارد یوان (حدود ۱۴۶ میلیارد دلار آمریکا) رساند.
 

بودجه آمریکا در این سال ۵۳۴ میلیارد دلار اعلام شده که حدود ۳٫۶ برابر بیشتر از بودجه نظامی امسال چین است.

منبع

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.