×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1926496 918 - چین قدرتمندترین پهپاد رزمی خود را صادر می‌کند

به گزارش میلیتاری نیوز، پهپاد مذکور که «چایهونگ ۵» یا «رنگین کمان ۵» نام دارد، بسیار بزرگتر از مدل های قبلی است و گفته می شود از پیشرفته ترین و قوی ترین پهپادهای حال حاضر جهان است.
 
«چایهونگ ۵» آخرین مدل از سری پهپاد های رنگین کمان است که به گفته طراحان این هواپیمای بدون سرنشین، دگرگون کننده واقعی اوضاع در ماموریت های ضربتی چین خواهد بود.
 
این نخستین بار است که چین به سازندگان این پهپاد اجازه داده است تا تولیدات خود را به فروش برسانند.
 
در همین حال گزارش ها نشان می دهد که این پهپاد رزمی می تواند تا ارتفاع ۱۰ کیلومتر در آسمان اوج بگیرد.
 
«شی ون» طراح ارشد این وسیله پروازی می گوید که تاکنون چندین کشور خواستار خرید این هواپیما شده اند که محصولی از آکادمی علوم و سازمان هوا فضای چین است.
 
وی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوانوردی در شهر «جوهای» در استان گوانگ دونگ گفت که نمی تواند به جزییات مربوط به فروش این هواپیماها به کشورها اشاره کند اما به طور حتم پروانه صادرات و فروش آن صادر شده است.
 
اگر چه به گفته برخی از متخصصان، فناوری به کار رفته در پهپادهای نظامی چین، به دلیل نبود حسگرهای پیشرفته و پیشرانه های قدرتمند و قابل اعتماد هنوز از آمریکا عقب تر است اما طراح چینی این وسیله پروازی می گوید که کارایی آن بسیار بالا است.
 
تارنمای «یی سی» چین می نویسد که پهپاد رنگین کمان این کشور می تواند تقریبا همه کارها و عملیات هایی را که پهپادهای آمریکایی انجام می دهند،‌ به خوبی انجام دهد.
 
طراح ارشد «چایهونگ ۵» می گوید که این هواپیمای بدون سرنشین می تواند تا شش هزار و ۵۰۰ کیلومتر پرواز کند و در شرایط ایده آل پرواز آن تا ۱۰ هزار کیلومتر امکان پذیر است.
 
این پهپاد که اولین آزمایش پروازی آن سال گذشته با موفقیت انجام شد، قادر است یک هزار کیلوگرم تجهیزات و تسلیحات با خود حمل کند که ۲٫۵ برابر بیشتر از مدل های پیشین است.
 
این پهپاد هم اکنون در نمایشگاه بین المللی جوهای چین در شرایطی که حامل ۱۶ فروند موشک هوا به زمین می باشد در معرض دید عموم گذاشته شده و به رغم داشتن یک رادار ویژه برای شناسایی و رهگیری اهداف در داخل ساختمان، می تواند تا ۲۴ موشک را حمل کند.
 
چین امیدوار است که بتواند ساعت پروازی این وسیله پروازی غول پیکر را با بال های بلندی که دارد از ۶۰ ساعت به ۱۲۰ ساعت و برد پروازی آن را از ۱۰ هزار به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش دهد.
 
چین همچنین دیروز (سه شنبه) در جریان آغاز یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوانوردی در جنوب کشور، جنگنده رادارگریز و مافوق صوت «جی ۲۰» خود را رونمایی کرد.
 

نمایشگاه هوایی چین در شهر «جوهای» مهمترین و بزرگترین مرکز نمایش هوایی و همچنین مکانی مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای نوین در حوزه هوانوردی به حساب می آید.

  1. مهدی

    اخی امریکا گناه داره گناه داره پخخخخخخخخ امریکا شده موش ازمایشگاهی هرکی هر سلاحی ساخت امریکا رو هدف تعیین میکنه برا سلاح هاش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.