×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1897639 - خلبانان آمریکایی نگران پرواز با جنگنده اف-۱۸

به گزارش میلیتاری نیوز، شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد: شمار زیادی از خلبانان جنگنده اف-۱۸ مدل A از مخاطرات بالقوه فقدان اکسیژن پرواز رنج می برند که اکنون پرسش هایی را درباره امنیت آتی ناوگان سالخورده نیروی دریایی آمریکا بوجود آورده است.

سی ان ان گزارش داد: مقامات نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته در جلسه کمیته فرعی نظامی کنگره بر افزایش میزان نگرانی های روانی خلبانان این جنگنده ها بویژه جنگنده هایی که ساخت شرکت بوئینگ که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر آن تاکید دارد، گواهی دادند.

بر اساس این گزارش، این نگرانی روحی که در میان خلبانان این جنگنده ها بوجود آمده، دو بخش است. یک دسته، خلبانانی که از فقدان اکسیژن و دیگری از کاهش یکباره فشار در کابین، هراس دارند.

در بررسی های صورت گرفته در ۳۸۲ مورد از سوی نیروی دریایی آمریکا، ۱۳۰ خلبان جنگنده اف-۱۸ با تجربه فقدان اکسیژن و ۱۱۴ مورد دیگر نیز با از کار افتادن سیستم فشار کابین حین پرواز مواجه بودند.

سی ان ان گزارش داد: تحقیقات صورت گرفته تاکنون درباره علت اصلی بروز این اشکال دراین نوع از جنگنده، نتیجه ملموسی در پی نداشته که این مساله باعث نگرانی بوده و به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا این امر امنیت پرواز با این نوع جنگنده را با مخاطره مواجه ساخته است.

بنا براین گزارش، فقدان اکسیژن و افت فشار باعث کمبود اکسیژن در بافت های بدن می شود که می تواند عوارض خطرناکی در پی داشته باشد.سی ان ان افزود: تنها نیروی دریایی آمریکا از این جنگنده استفاده می کند و از جنگنده اف-۱۸ بعنوان ستون فقرات ناوگان هوایی این نیرو یاد می شود که در اکثر حملات هوایی از آن بهره می برند.

جنگنده اف-۱۸ مدل A موسوم به ‘سوپر هورنت’ برای شش هزار ساعت پرواز طراحی شده اما اکنون به دلیل نبود جنگنده های جایگزین و مشکلاتی که برای جنگنده های پرهزینه اف-۳۵ بوجود آمده ، از این جنگنده ها بین هشت تا ۹ هزار ساعت پرواز کار کشیده شده است که بیش از سقف مجاز طراحی شده برای آنها محسوب می شود.

سی ان ان در حالی از نگرانی و هراس های روانی خلبانان جنگنده های اف-۱۸ نیروی دریایی آمریکا خبر می دهد که در گزارشی در۲۳ اسفند ۱۳۹۵ عنوان کرد که دو سوم از این جنگنده ها به دلیل نبود قطعات یدکی و تاخیر در تعمیرات قادر به پرواز نبوده و زمین گیر شده اند.

سی ان ان در آن گزارش عنوان کرده بود که دریاسالار ‘ویلیام موران’ (William Moran) معاونت فرماندهی عملیات نیروی دریایی آمریکا به نمایندگان کمیته خدمات نظامی سنا گفته بود:

کارخانه های کشتی سازی و هواپپمایی ما به دلایل گوناگون در تعمیر به موقع ناوها و جنگنده ها با مشکل مواجهند و اکنون ۶۲درصد از جنگنده های اف-۱۸ نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند و همچنین ۵۳ درصد از مجموع ناوگان هوایی نیروی دریایی آمریکا نیز زمین گیر است.

جنگنده F/A-18 یک جنگنده چندمنظوره است که با سرعتی تا یک هزار و ۹۱۵ کیلومتر بر ساعت و تا ارتفاع ۱۲کیلومتری توان پرواز دارد. تاکنون یک هزار و ۴۸۰ فروند از این جنگنده ساخته شده و نخستین بار در سال ۱۹۸۳ از سوی نیروی دریایی آمریکا به کار گرفته شد.

کشورهای استرالیا و اسپانیا نیز از این هواپیمای جنگی استفاده می کنند. قیمت هر فروند جنگنده F/A-18 نزدیک به ۳۰ میلیون دلار است.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.