×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2070934 616 - کلاشینکوف همچنان پرفروش است

به گزارش میلیتاری نیوز، براساس برنامه سال ۲۰۱۷ اتحادیه انحصاری کلاشینکوف، ۱۷۰۰ فرصت کاری جدید ایجاد می شود و همچنین شمار کارشناسان تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و حتی برای تامین سفارش ها فعالیت کارخانه شبانه روزی می شود.

 

رسانه روسی اسپوتنیک روز یکشنبه در این باره نوشت که استفاده از تجهیزات و دستگاههای جدید، بهره برداری از آخرین فناوری ها و اجرای دوره های آموزشی پیشرفته برای کارکنان در مدرسه آموزش تولید از جمله برنامه های کلاشنیکوف برای دوره جدید کاری است.

 

ایگور کوروتچِنکو کارشناس نظامی و سردبیر مجله دفاع ملی نیز با اشاره به برنامه های این شرکت گفته است که کلاشنیکوف دورنمای خوبی در بازارهای غربی دارد.

 

مخترع این اسلحه میخائیل تیموفیویچ کلاشینکوف است که سال ۲۰۱۳ در ۹۴ سالگی در گذشت.

 

وی که در ارتش شوروی خدمت می کرد، توانست سال ۱۹۴۷ طرح خود را کامل کند و سپس سال ۱۹۵۱ نیز پس از تولید انبوه کلاشنیکوف به عنوان اسلحه سازمانی تحویل یگان های نظامی شد.

 

براساس اطلاعات در دسترس، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون قبضه کلاشینکوف در کارخانهٔ شهر ایژوسک روسیه ساخته شده است، ولی با توجه به تولید قانونی یا غیرقانونی در کشورهای مختلف جهان، شمار آن می تواند بسیار فراتر باشد.

 

هر چند این کارخانه تولید کننده تجهیزات دیگری نظامی-انفرادی است اما کلاشینکوف به عنوان جنگ افزار سبک، مقاوم، کم نیاز به تمیزکاری، تقریبا دقیق و مهلک تا یک دهه پیش به یکی از اصلی ترین وسیله نبرد گروههای چریکی آزادی بخش و ضداستعماری در مناطق مختلف جهان از جمله، آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه تبدیل شده بود و شهرتی جهانی یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.