×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1899187 150 - یک بالگرد نظامی اوکراین سرنگون شد

به گزارش میلیتاری نیوز، سرهنگ ادوارد باسورین سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: بالگرد ارتش اوکراین در جریان تیراندازی مدافعان (شبه نظامیان) دونتسک سرنگون شد.
 
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از بیانیه باسورین خاطرنشان کرد: بالگرد اوکراینی در حال حمله به مواضع شبه نظامیان جمهوری خودخوانده دونتسک بود که هدف تیراندازی قرار گرفته و در منطقه ای تحت کنترل ارتش اوکراین سقوط کرد.
 
در این بیانیه به سرنوشت خدمه و سرنشینان بالگرد هیچ اشاره ای نشده است.
 
سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک همچنین به پرواز بالگرد نظامی اوکراینی در منطقه ای اشاره کرد که پرواز در ان به استثنای بالگردهای سازمان امنیت و همکاری اروپا برای دیگر بالگردها ممنوع است.
 
مناقشه مسلحانه در شرق اوکراین از ماه مارس سال ۲۰۱۴ (اسفند ماه ۱۳۹۲) و پس از روی کار آمدن دولت جدید غرب گرا و ضدروسیه در کی یف آغاز شد.
 
این مناقشه مسلحانه بین روس تبارهای شرق اوکراین و نیروهای ارتش این کشور تا ماه فوریه سال گذشته (بهمن ماه سال گذشته) که میان دو طرف آتش بس برقرار شد ادامه داشت و پس از آن نیز درگیری های مسلحانه هر از چند گاهی و بطور پراکنده بین نیروهای دو طرف صورت می گیرد.
 
بر اساس اطلاعات سازمان ملل تا کنون ۹۵۰۰ تن در جریان درگیری های مسلحانه در شرق اوکراین جان خود را از دست داده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.