×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2438828 - 4 نمایشگاه جدید دفاعی برای دهه فجر برگزار می شود

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل صبح امروز در نشست خبری که به منظور اعلام برخی برنامه‌های دفاعی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که سال بسیار حساس و سال امیدآفرینی برای ملت ایران است و البته دشمنان نیز همه توانمندی‌های خود را به کار گرفته‌اند که ملت ایران پیروزی انقلاب خود را در چهلمین سال خود نبیند.

وی افزود: دشمنان و بخصوص آمریکایی‌ها در طول چهل سال گذشته همواره در شیب افول بوده‌اند، اما امسال این افول برای آنها بیشتر شده است.

شکارچی ادامه داد: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین اقدامات ویژه ای در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی انجام داده‌اند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: یکی از این اقدامات، ارائه دستاوردهای مهم در عرصه‌های مختلف تحت عنوان چهار نمایشگاه دستاوردهای نظامی با محوریت وزارت دفاع و مشارکت همه نیروهای مسلح است.

شکارچی گفت: این نمایشگاه در ١١ بهمن در مصلی حضرت امام آماده بازدید عموم مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این نمایشگاه، نمایشگاهی با عنوان سازندگی و محرومیت زدایی نیز با محوریت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و مشارکت همه نیروهای مسلح خواهیم داشت.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: نمایشگاه دیگری هم در باغ موزه دفاع مقدس و با محوریت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: چهارمین نمایشگاه نیز در پایگاه شکاری شهید لشگری مهرآباد با محوریت نیروی هوایی ارتش و سازمان هوافضای وزارت دفاع و مشارکت نیروی هوافضای سپاه و هوانیروز خواهد بود.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: هدف راهبردی از تشکیل این نمایشگاه‌ها، نمایش اقداماتی است که در طول چهار دهه گذشته نیروهای مسلح برای اقتدارآفرینی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: انتقال این دستاوردها به نسل جوان و مقایسه دستاوردهای پس از انقلاب با پیش از انقلاب از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها است تا نشان دهیم که زنجیر وابستگی نیروهای مسلح به بیگانگان چگونه پاره شد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: هزاران اقدامات اساسی توسط نظام جمهوری اسلامی انجام شده است که تمام اینها را نمی‌توان در چهار نمایشگاه نشان داد.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی، بیش از ٥٦٠ محصول دفاعی که تولید داخلی است به نمایش در خواهد آمد.

بیشتر بخوانیم:

رونمایی دستاوردهای جدید نداجا تا ۲ ماه آینده

سردار شکارچی ادامه داد: در نمایشگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیز ده‌ها هزار اقدام در حوزه محرومیت زدایی و اشتغالزایی که تا کنون توسط نیروهای مسلح اجرا شده است، به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در نمایشگاه هوایی که در پایگاه شهید لشگری مهرآباد برگزار می‌شود، انواع بالگردها، جنگنده‌ها، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی و پهپادها به نمایش درخواهد آمد.

سردار شکارچی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بسیار جای تأسف است که دشمنان مردم ما را ساده می‌پندارند و این روزها سعی در تطهیر اقدامات رژیم گذشته دارند.

وی ادامه داد: تا امروز در حوزه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته‌ایم که کشورمان را بعنوان یک قدرت کم نظیر و مقتدرترین کشور منطقه و در حال رقابت با قدرت‌های دنیای قرار داده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: یکی از دلایل مهم به وجود آمدن این دستاوردها، رهبری حکیمانه و آینده نگر و شجاعانه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

سردار شکارچی با بیان اینکه دستاوردهای دفاعی برای مقابله با ظلم و نظام سلطه او حمایت از مستضعفین عالم است، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر خلاف سایر نیروهای مسلح در دنیا، مردم پایه هستند و منافع مردم و مستضعفین در ایران و دنیا برای آنها اصل است.

وی گفت: گاهی دشمنان تصویرسازی می‌کنند که نیروهای مسلح به دنبال کار اقتصادی و درآمدزایی هستند؛ این حرف کاملاً غلطی است و نیروهای مسلح از امکانات مازاد خود برای کمک به کشور استفاده کرده و به هیچ وجه به دنبال درآمدزایی نیستند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای تهدید هیچ کشوری نیست مگر اینکه مورد تعرض قرار بگیریم که در آن صورت، همانطور که حضرت آقا فرمودند اگر یکی بزنند ده تا می‌خورند.

سردار شکارچی در ادامه سخنان خود درخصوص دیگر برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در روز ١٢ بهمن رژه موتورسواران نیروهای مسلح را از فرودگاه مهرآباد تا حرم حضرت امام (ره) خواهیم داشت و ۵ هزار نفر از پرسنل نیروهای مسلح نیز طی مراسمی با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت خواهند کرد.

به گفته وی، گلباران مزار شهدا، نمایش برخی دستاوردهای دفاعی در مسیر راهپیمایی ٢٢ بهمن، برگزاری نمایشگاه‌ها در سایر نقاط کشور، آغاز به کار دهها طرح سازندگی و محرومیت زدایی در سراسر کشور و… از جمله دیگر برنامه‌های اجرا شده در دهه فجر خواهد بود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح یادآور شد: امروز آمریکای خونریز، هر کشوری را که بخواهد با مردمش پیوند نزدیک داشته باشد، تضعیف می‌کند که آخرین نمونه آن دولت ونزوئلا است.

وی ادامه داد: این سناریو آمریکا تازگی ندارد و در طول چهل سال گذشته دهها کشور را به این صورت مورد تعرض قرار داده‌اند و دلیل آن هم این است که هر کشوری به آمریکا لبیک نگوید مورد غضب آنها واقع می‌شود.

سردار شکارچی افزود: جمهوری اسلامی از همه دولت‌های قانونی حمایت می‌کند و از حکومت‌هایی که شمشیر بیخ گلوی مردم خود می‌گذارند حمایت نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌گفتند ایران سالگرد چهلم پیروزی انقلاب اسلامی را نخواهند دید، اما می‌بینیم که آنها دنبال برگزاری نشست ضد ایرانی بودند که خود این اقدام به معنای شکست آمریکا است.

سخنگوی اردش نیروهای مسلح گفت: از مردم می‌خواهیم که امسال برای تودهنی محکم‌تر نسبت به سال گذشته به میدان بیایند تا بتوانیم شکست آمریکا را عمیق‌تر کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.