×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

روز پنجشنبه ، جنگنده میراژ F-1 که از پایگاه لوک نیروی هوایی آمریکا برخاسته بود بر اثر سانحه نامشخص در 15 مایلی پایگاه خود در ایالت آریزونا سقوط کرد.

این پایگاه محل استقرار اسکادران 56 آموزشی با حضور جنگنده های مانند F-35A و F-16C/D Viper می باشد ، طبق گفته مقامات دلیل سانحه نقص فنی بوده و بقیه جزئیات در دست بررسی است ، خلبان میراژ موفق به اجکت شده و حال وی مساعد می باشد.

این دومین سقوط جنگنده میراژ F-1 از سال گذشته است که در این مورد جنگنده فوق متعلق به کمپانی ATAC می باشد که زیر مجموعه کمپانی بزرگ تکسترون میباشد.

IMG 20220212 025955 598 300x200 - اخبار نظامی جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰

*******

وزارت دفاع اوکراین محموله نظامی جدید آمریکا را تایید کرد.

طبق گفته آنها، دو هواپیمای ترابری آمریکا که محموله موشک های ضد زره جاولین ، نارنجک و مهمات دیگر دفاعی را حمل میکردند در کی‌یف فرود آمده اند.

آمریکا با این حساب تا کنون با 15 پرواز ترابری بیش از 1,200 تن انواع مهمات و ضد زره و کیت های پزشکی و دیگر تجهیزات انفرادی را تحویل داده است.

اوکراین تمام توان خود را برای واحد ضد زره گذاشته است که قطعا این توان، بازدارندگی از تهاجم روسیه را ایجاد نمیکند.

*******

آمریکا خطاب به شهروندانش: در اولین فرصت اوکراین را ترک کنید

وزارت خارجه آمریکا در هشدار جدید سفر خود به شهروندانش در اوکراین آورده است:‌ به دلیل افزایش تهدیدهای مربوط به اقدام نظامی روسیه و کرونا به اوکراین نروید؛ آنهایی هم که در اوکراین هستند از طریق پروازهای تجاری یا شخصی این کشور را ترک کنند.

آن دسته از شهروندان آمریکایی هم در اوکراین می‌مانند باید به دلیل عملیات بالقوه نظامی روسیه، ناآرامی‌های مدنی و جرایمی که ممکن است رخ دهد، هشیار باشند. دولت آمریکا نمی‌تواند در صورتی که نبرد نظامی در اوکراین در بگیرد، شهروندانش را از این کشور خارج کند.

********

روسیه در یک حرکت ناگهانی اعلام هشدار رزمایش در دریای آزوف را لغو کرده است و تمرکز نیروی دریایی مستقر در آزوف را احتمالا به دریای سیاه و آب های اطراف شبه جزیره کریمه منتقل کند.

تصویر وضعیت استقرار توان اصلی ضد کشتی نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه و مدیترانه می باشد که در آن پیش بینی شده چند روز پس از شروع رزمایش دریایی، رزمناو مسکوا شروع به حرکت به سمت دریای مدیترانه بکند تا در نهایت هر سه ناو کلاس اسلاوا در دریای مدیترانه حضور داشته باشند.

البته نکته دیگر حرکت یک زیردریایی کلاس improved Kilo به سمت دریای سیاه می باشد تا توان آتش کروز کالیبر روس ها بیشتر از پیش شود.

در این نقشه البته وضعیت استقرار سامانه های دفاع ساحلی باستیون را هم میتوانید مشاهده کنید.

IMG 20220212 030302 680 300x169 - اخبار نظامی جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰

*******

بر اساس یک گزارش جدید و تصاویر منتشر شده ، عربستان سعودی در انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی ، تعداد ۱۵۳ عراده تانک M1A2 آبرامز از آمریکا تحویل گرفته است که امکان ارتقا آنها به نسخه M1A2S نیز وجود دارد.

در حال حاضر ارتش عربستان سعودی سومین کاربر بزرگ تانک آبرامز در دنیاست. آن ها در سال ۲۰۲۱ کاربر ۹۶۰ عراده تانک اصلی میدان نبرد (MBT) شامل ۱۴۰ عراده تانک AMX-30 و ۴۵۰ عدد تانک M1A2/M1A2S آبرامز و ۳۷۰ عراده تانک M60A3 بوده اند.

********

اوکراین در حال منتقل کردن هواپیماها و بالگرد های غیر نظامی از نزدیکی مرز های روسیه به سمت کیف و غرب روخانه دنپر است.

خبر ها حاکی از شروع فعالیت توپخانه ای سنگین در منطقه دونتسک می باشد.

آمریکا اعلام کرده است که سه هزار نیروی دیگر از لشکر ۸۲ ام هوابرد را فورا به لهستان اعزام می کند.

پرواز ها بر روی آسمان اوکراین بسیار کم شده به ویژه شرق رودخانه دنیپر و جنوب اوکراین که حتی پرواز یک هواپیمای سیول وجود ندارد.

شایگو وزیردفاع روسیه در دیدار خود با همتایش بن والاس گفته است ارتباط روسیه و انگلیس بیش از پیش ضعیف تر شده و حتی سطح همکاری ها بین دو کشور به صفر رسیده و در حال منفی شدن است.

طبق گفته ها دست کم 8 فروند C-17 Globemaster III نیروی هوایی آمریکا بر فراز اروپا(آلمان ، لهستان)و اقیانوس اطلس در حال پروازند

********

نهادهاي اطلاعاتي امريكا:
در صورت حمله روسيه به اوكراين، نيروهاي روس ظرف ٤٨ ساعت وارد كي يف پايتخت اوكراين خواهند شد

اولتيماتوم آمريكا به روسيه: اگر پوتین به اوکراین حمله کند، کیسه‌های اجساد به مسکو بازخواهد گشت

«وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارنظری جدید گفت که اگر پوتین دست به اقدامی بزند، عواقب بدی برای اقتصاد روسیه خواهد داشت. این نه تنها عواقبی ایجاد می‌کند، بلکه ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) باید درک کند که کیسه‌های جسد نیز به مسکو بازخواهد گشت. شهروندان روسیه آسیب خواهند دید زیرا اقتصاد آن‌ها به طور کامل ویران خواهد شد.

********

IMG 20220212 031039 232 300x200 - اخبار نظامی جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰

اولین تصویر ثبت شده توسط تلسکوپ جیمز وب مخابره شد.

در این تصویر جیمز وب از طریق 18 تکه آینه خود 18 عکس از ستاره HD 84406 که در صورت فلکی دُب اکبر واقع شده و فاصله ی 240 سال نوری از زمین دارد را ثبت کرده و آنها را در کنار یک دیگر قرار داده است.

باید توجه داشت که هنوز تنظیم و تراز شدن آینه های تلسکوپ نهایی نشده و باید تمام 18 آینه همزمان انعکاس ستاره هدف را بر روی لنز تلسکوپ متمرکز کنند تا به یک تصویر واحد و با کیفیت از این ستاره برسیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.