×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

در خصوص حادثه تروریستی اخیرنکات زیر رو تقدیم میکنم👇

73783213453693 550x347 - بررسی دلایل تلفات بالای نیروهای مرزی در مقابله با تروریست ها و چگونگی پیشگیری از این حملات


۱- ساعت حرکت اتوبوس خلاف پروتکل های امنیتی بوده (تاریکی هوا)

۲- اتوبوس ، اسکورت تامین نداشته ( روزمرگی و بی خیالی در اواسط ماموریتهای سپاه امری معمول است که بعد ی مدت دچار سیستم می شود )

۳- پی بردن به زمان تعویض شیفت نیروها ، بعد از ی مدت کوتاه رصد توسط دشمن ، امری ساده شده

۴- هزینه بر بودن رعایت اصل پراکندگی و حضور خودروی تامین ، از خطرات همیشگی ست که نیروهای مرزی سپاه رو تهدید میکنه

۵- حرکت از خاش بوده و محدوده امنیتی منطقه موجب شده تروریستها تا نزدیکی زاهدان اقدام به انتحار نکنن یعنی از محل ماموریت که فاصله میگیریم نسبت به نکات ایمنی و احتیاطی جابجایی نیروها بیخیالتر میشیم

۶- تروریستهای شرق کشور مدتهاست که تحت حمایت شدید مالی ، اطلاعاتی ، آموزشی و لجستیکی سرویس های منطقه ای (پاکستان،امارات،عربستان) و فرامنطقه ای(سیا ، موساد ، ام آی ۶ انگلیس) هستن و ما هم میدانیم این جریان رو پس باید بیشتر دقت میکردیم و در آینده هم مدنظر و اجرا در عمل متقابل قرار دهیم .

n00179783783785732 b 550x382 - بررسی دلایل تلفات بالای نیروهای مرزی در مقابله با تروریست ها و چگونگی پیشگیری از این حملات

۷- ترابری هوایی و هلیکوپتری عامل مهمی در ناکام گذاشتن دشمن و تروریستهایش هست که گستردگی نقاط حضور سپاه و هزینه بالای آن موجب شده بجز در موارد خیلی ضروری و آنی ، بهره ای از آن نبریم .

۸- سیستم وزارت اطلاعات در چند سال اخیر در مقابله اطلاعاتی با معاندین، تروریستها و سرویس های بیگانه در دوران فعلی دچار ضعف بغرنجی شده است.نمونه جدی حملات به مجلس و حرم امام

۹- لزوم پاسخ قوی و مدبرانه به عوامل و پشتیبانی کنندگان این عملیات های تروریستی بسیار مهم است که متاسفانه با دو مشکل جدی مواجه است
اول : مسئولین رده بالای دولتی در ظاهر موافق و در باطن مخالف انتقام گیری هستند.
دوم : برخلاف عراق و سوریه ، زدن تروریستها در خاک پاکستان تبعات دارد و هدف قرار دادن امارات و سعودی ها هم بصورت مستقیم توسط سپاه ، بهانه تسریع در شکل گیری ناتوی عربی و بازی احتمالی در زمین و نقشه دشمن خواهد شد.

۱۰- ناگزیر از پاسخ و اقدام متقابل هستیم که بهترین شکل آن یک عملیات قوی اطلاعاتی پنهان شبیه به دام انداختن ریگی و یک ضربه کنترل شده مثل هدف قراردادن ریاض و دوبی و ابوظبی توسط انصارالله یمن .

دوستان اولین مسئله در هر حمله انتحاری موفق این هست : سیستم اطلاعاتی شما شکست خورده است ! جامعه اطلاعاتی ایران در تمام بخش های مختلف آن در این حادثه به صورت پیش فرض مقصر هستند و موفق نشدند حمله را به موقع شناسایی و هشدارهای لازم را داده و توسط یگان های عملیاتی خودشان آن را خنثی کنند. نمونه های موفق کارهای ضد تروریستی توسط وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بارها با پخش فیلم های آن منتشر شده .

مشکل بعدی ، طرف مقابل شما دقیقا آمده سراغ اتوبوس حامل نیروها ، این یعنی کار موفق شناسایی ، داشتن آمار زمان حمل و نقل پرسنل سپاه و مسیر حرکت آنها . در اینجا هم مشخصا نیروی زمینی سپاه دچار اشتباه محاسباتی سنگینی شده است. در منطقه ای که سالها پیش پرسنل سپاه یک هدف بودند این طور حمل و نقل نیرو ابدا پذیرفته نیست.

4378345342543225353 550x358 - بررسی دلایل تلفات بالای نیروهای مرزی در مقابله با تروریست ها و چگونگی پیشگیری از این حملات

حالا برسیم به بحث این که در مقابل این نیرو چه بکنیم؟ خوب مشخصا توسعه توان اطلاعاتی گام مهم و اول است و فراموش نکردن این مسئله که طرف حساب ما نه جیش العدل و بلکه سرویس اطلاعاتی کشور پاکستان است. تهیه حجم گسترده ای از خودروهای محافظت شده برای یگان های حاضر در منطقه ، توسعه سامانه های بدون سرنشین در آنجا ، استفاده از مسیرهای ترجیحا ناشناخته و حتی در صورت لزوم عدم استفاده از جاده ها با توجه به تهیه خودروی مناسب برای آن شرایط.

سرمایه گذاری شدید بر روی مباحث مقابله با مواد منفجره شامل کشف و از کار انداختن بمب های کنار جاده ای ، توسعه تیم های تک تیرانداز ، تیم های مجهز به موشک ضد زره و راکت های هدایت لیزری برای مقابله دقیق و موثر با خودروهای انتحاری . شبکه سازی مسئله اشتراک گذاری اطلاعات بین کلیه نیروهای عمل کننده در شرق کشور.

و اما برسیم به بحث مقابله بعد از حمله ، خوب طرف حساب ما یک کشور اتمی است. گزینه ها بسیار سخت و خطرناک می شود. قطع روابط دیپلماتیک ، قطع مسیر سوخت به پاکستان ، حمله پهپادی یا موشکی همه می تواند یک گزینه باشد. اما بنده یک ایده کمی متفاوت دارم برای شرایط این گونه.

بحث لزوم توجه و توسعه توانایی نیروهای ویژه مشخصا نیرویی بدون جلیقه ضد گلوله و مجهز به کلاش آلمان شرقی ، آ کا 103 ، بدون جلیقه ضد گلوله و خیلی دیگر از بدیهیات عملیات مخصوص توان عملیات در عمق پاکستان در چنین شرایطی را ندارد.

سطرهای بالا اشاراتی با بهره گیری از عقل بشری ست لکن امور این عالم فراتر از امور بشری ست و شهادت انتخابی و نه اتفاقی مدال افتخاری ست از سوی خداوند باریتعال

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.