×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2353767 - قایق های تندروی سپاه رادارگریز می شوند

به گزارش ميليتاری نيوز، دریادارعلیرضا تنگسیری تاکید کرد: در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرعت و تحرک بالا در انجام مأموریت‌ها همواره مورد توجه است. روز به روز توان این نیرو افزایش می‌یابد، به دنبال رادار گریزی و چابکی بیشتر قایق‌های تندرو سپاه به منظور انجام مأموریت‌های محوله هستیم.

به گفته این فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک‌های جدید بسیار چابکی در حال تعبیه شدن بر روی شناورهای نیروی دریایی سپاه هستند. سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که نیروی دریایی سپاه سازمانی چابک، با سرعت بالا و به روز در منطقه خلیج فارس است.

سرعت قایق‌های سپاه افزایش می‌یابد

وی با بیان اینکه ‘سپاه پاسداران سریع‌ترین قایق‌های تندرو دنیا را در اختیار دارد’، گفت: در حال کار کردن بر روی قایق‌های تند رو با سرعت ۸۰ نات و بیشتر از آن هستیم و در آینده‌ای نزدیک برای ساخت قایق‌هایی با سرعت بیش از ۸۰ نات نیز اقدام خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌ها خود در رابطه با حضور ناوگروه آمریکا در خلیج فارس گفت: بیگانگان در منطقه حضور دارند اما در آب‌های ما نیستند و حتی در آب‌های تحت نظارت ما نیز حضور پیدا نمی‌کنند؛ آنان در آب‌های سرزمینی کشورهای دیگر و در آب‌های بین المللی حضور دارند.

دریادار تنگسیری عنوان کرد: ما دائماً آنها را رصد می‌کنیم و اشراف کاملی روی این نیروهای بیگانه داریم. بارها به مردم محترم منطقه خلیج فارس گفته‌ایم که ما حاضر و قادر هستیم، امنیت خلیج فارس را به همراهی کشورهای منطقه تأمین کنیم.

بیشتر بخوانیم:

عکس / لحظه نزدیک شدن قایق‌های سپاه به ناوآمریکایی

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه وجود بیگانگان در منطقه می‌تواند مشکلات امنیتی ایجاد کند، گفت: اگر یکی از ناوهای اتمی در منطقه دچار مشکل شود، می‌تواند آسیب‌های زیست محیطی بسیاری را به ویژه در یک خلیجی بسته ایجاد کند که تا سال‌های طولانی منطقه را درگیر خواهد کرد.

دریادار تنگسیری حضور بیگانگان در منطقه را مخل امنیت دانست و اظهارداشت: ما می‌توانیم این امنیت را به واسطه برگزاری رزمایش‌های مشترک و هم افزایی که با کشورهای منطقه داریم ایجاد کنیم. ما مسلمان هستیم و دست برادری به سمت برادران مسلمان خود دراز می‌کنیم؛ این یک سرافکندگی برای کشورها است که دولتمردان آنها وابسته به بیگانگان باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.