×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2301162 - قزاقستان از گلوناس نظامی استفاده می کند

به گزارش ميليتاری نيوز، یک مقام کمیته هوافضای وزارت دفاع و صنایع هوایی و فضایی به خبرگزاری ریانووستی گفت: روسیه به قزاقستان امکان استفاده از سیگنال با درجه دقت بالای سامانه جهت یابی گلوناس را داده است.
رسانه روسی نوشت: از این تصاویر با دقت بالای سامانه جهت یابی گلوناس برای اهداف نظامی ازجمله یافتن مکان استقرار تسلیحات سنگین و مقرهای فرماندهی استفاده می شود.سیستم های توپخانه ای و آتشباری و مجموعه های پدافند موشکی نیز می توانند از این علایم برای تیراندازی دقیق استفاده کنند.

روسیه تاکنون فقط به هند و الجزایر اجازه استفاده از امکانات نظامی سامانه جهت یابی گلوناس را داده بود. اکنون بیش از 30 ماهواره گلوناس در مدار زمین قرار دارد که 25 ماهواره فعال و بقیه در حال آزمایش یا ذخیره است.براساس تاکیدهای «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، طراحان و برنامه ریزان گلوناس موظفند برای اینکه مصرف کنندگان اطلاعات، این سامانه جهت یابی را انتخاب کنند، خدمات آن را بدون نقص و از نظر کیفیت و قیمت خدمات، بهتر از سامانه «جی.پی اس» آمریکا ارائه کنند.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، سامانه جهت یابی «گلوناس» روسیه در واقع رقیب سیستم «جی.پی.اس» آمریکا است و از آن می توان برای جهت یابی در خشکی، دریا، هوا و فضا استفاده کرد.سامانه جهت یابی گلوناس روسیه از اواخر سال 2007 با پرتاب 19 دستگاه ماهواره راه اندازی شد و دسترسی به سیگنال های غیرنظامی گلوناس رایگان و برای کاربران روس و خارجی نامحدود است.روسیه همچنین برای دقت در انجام عملیات ضد تروریستی در سوریه و جلوگیری از ایجاد اختلال عمدی در اجرای بمباران ها، از سامانه گلوناس به جای جی پی اس آمریکا استفاده می کند که براساس گزارش های اعلام شده نتیجه خوبی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.