×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، گروهی از هسته های خاموش گروه تروریستی داعش از محور شرقی و شمالی استان السویداء خود را به مرکز استان رساندند و با نفوذ در منطقه موفق شدند یک سلسله عملیات انتحاری را در شهر السویدا انجام دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان این عملیات تروریستی، سه تن از عناصر انتحاری داعش خود را در نزدیکی «بازار شهر، میدان المشنقه و میدان النجمه» شهر سویداء منفجر کردند؛ تاکنون ۳۸ تن از شهروندان سوری به شهادت رسیده اند و حدود ۳۷ تن دیگر زخمی شده اند.

2302217 - جزئیات عملیات‌ انتحاری تروریست‌ها در جنوب سوریه/ تلاش داعش برای ملتهب کردن استان السویداء ناکام ماند +تصاویر و نقشه میدانی

دو تن از عناصر انتحاری گروه تروریستی داعش هم در تلاش بودند خود را در شهر السویدا منفجر کنند که توسط نیروهای سوری هدف قرار گرفته شدند و به هلاکت رسیدند؛ نیروهای سوری همچنین یک کمربند انتحاری را هم خنثی کردند.

همزمان با این عملیات های تروریستی، ده ها تن از عناصر داعش حملات گسترده ای را علیه نیروهای سوری در روستاهای «رامی، دوما، عراجه، تل بصیر» در شرق استان سویدا انجام دادند؛ نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی پس از درگیری های سنگین توانستند تروریست ها را در محور شرقی روستای رامی زمین گیر کنند و با کشته و زخمی کردن ده ها تن از آنان حملات را دفع و مانع از پیشروی ها شدند.

2302216 - جزئیات عملیات‌ انتحاری تروریست‌ها در جنوب سوریه/ تلاش داعش برای ملتهب کردن استان السویداء ناکام ماند +تصاویر و نقشه میدانی

2302215 - جزئیات عملیات‌ انتحاری تروریست‌ها در جنوب سوریه/ تلاش داعش برای ملتهب کردن استان السویداء ناکام ماند +تصاویر و نقشه میدانی

به گزارش ميليتاری نيوز، عناصر تروریستی داعش درصدد بودند یک عملیات تروریستی را دوباره در حومه شهر سویداء انجام دهند اما با هوشیاری نیروهای ارتش، عنصر انتحاری در محله المسلخ شناسایی و با اقدام به موقع به هلاکت رسید.

عناصر تروریستی داعش برای مدت کوتاهی هم وارد روستاهای «دوما و عراجی» شدند اما نیروهای ارتش سوریه به سرعت در مناطق اشغالی حاضر شدند و پس از درگیری های با تروریست ها موفق شدند کنترل این دو روستا را در دست گیرند؛ در جریان درگیری ها در این محور شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند و تعداد دیگر هم  پس از متحمل شدن ضربات سنگین متواری شدند.

از روستای تل بصیر خبر می رسد، تروریست ها توانستند برای مدت کوتاهی روستا را به اشغال خود دربیاورند اما با رسیدن نیروهای ارتش و پس از درگیری های حدود یک ساعته، عناصر تروریستی از روستا متواری شدند؛ تلاش عناصر تروریستی برای نفوذ به روستاهای المجبل، الشریحی، الشبکی و غیضه حمایل ناکام ماند.

2302080 - جزئیات عملیات‌ انتحاری تروریست‌ها در جنوب سوریه/ تلاش داعش برای ملتهب کردن استان السویداء ناکام ماند +تصاویر و نقشه میدانی

به گزارش ميليتاری نيوز، درگیری های پراکنده با عناصر تروریستی داعش در حومه روستاهای شرقی استان از جمله سویمره، حزم، المتونه، لاهثه در جریان است و جنگنده های سوری در حال کوبیدن مواضع تروریست های داعش در این محورها هستند.

به گفته منابع میدانی، در جریان درگیری های امروز، حدود ۴۸ تن از عناصر تروریستی داعش از پای در آمدند؛ براساس اطلاعات به دست آمده، گروه تروریستی داعش درصدد بود با انجام عملیات انتحاری وضعیت را در استان السویدا ملتهب کند و در ادامه با اشغال روستاهای شرقی، شهر السویدا را به اشغال خود در آورند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.