×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2206654 - برگزاری رزمایش هسته‌ای در سال 97 در کشور

به گزارش ميليتاری نيوز، «عبدالکریم گراوند» استاندار بوشهر با سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ضمن تشریح وظایف و ماموریت های راهبردی و عملیاتی سازمان پدافند غیر عامل، به نقش استانداران در تحقق سیاست‌ها و اهداف سازمان پدافند غیر عامل با توجه به قرار گرفتن استان بوشهر در مجاورت تاسیسات هسته ای و ایجاد آمادگی های لازم جهت مقابله با تهدیدات احتمالی اشاره کرد.

اهداف پدافند غیر عامل و زمینه های همکاری مشترک فی مابین این سازمان و استانداری، استفاده بهینه از ظرفیت های سازمان، لزوم بکارگیری ملاحظات فنی و مصون سازی زیرساخت ها، آموزش‌های لازم جهت تخلیه اضطراری روستاها و شهرک های مجاور تاسیسات هسته ای در زمان بحران و رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی در ساخت و سازهای اطراف نیروگاه از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

دو طرف همچنین در این دیدار بر آموزش و ارتقاء ایمنی و رعایت الزامات هسته ای، ایجاد آمادگی و آموزش مسئولین در برابر حوادث، ایجاد اورژانس هسته ای و دومنظوره کردن آن به هسته ای و شیمیایی، تشکیل هیئت های اندیشه ورز در دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی دانشگاه خلیج فارس و دیگر مراکز آموزش عالی استان بمنظور بررسی مسائل هسته ای و تهدیدات احتمالی تاکید کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل و استاندار بوشهر در این دیدار با تاکید بر به کارگیری روش‌های مناسب از مشارکت مردم و ظرفیت‌های مردمی در زمینه پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی و لزوم آگاه‌سازی عمومی، مباحثی در خصوص در دستور کار قرار گرفتن آموزش‌های عمومی دستگاه‌های متولی بمنظور آشنایی دستگاه ها و مردم با وظائف خود در راستای تسهیل موانع و مشکلات و کمک به امدادگران و حادثه‌دیدگان را مطرح کردند.

در خاتمه مقرر شد ضمن توسعه همکاری، هماهنگی لازم جهت برگزاری رزمایش هسته ای در سال 97 با محوریت حفاظت از مردم انجام پذیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.