×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2240065 - واکنش رسانه‌های صهیونیستی به ادعاهای نتانیاهو درباره ایران

به گزارش ميليتاری نيوز، به نقل از پایگاه خبری العهد، روزنامه‌های صهیونیستی از جمله “معاریو” ضمن انتقاد و به تمسخر گرفتن ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران، دلیل واقعی این اقدام را فروپاشی کامل سیاست مورد نظر اسرائیل در سوریه دانستند.

بیشتر بخوانید:

گاف نتانیاهو درباره موشک های ایران +عکس

ناکامی در سوریه ، محرک اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو

روزنامه معاریو در این باره نوشت: کابینه اسرائیل، مردم را به سمت جنگ سوق می‌دهد و دلیل واقعی این رویکرد نه جلوگیری از تمرکز ایران در سوریه بلکه فروپاشی کامل سیاست کابینه در سوریه مبنی بر سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور این کشور و در اختیار گرفتن القنیطره برای ادامه تسلط بر بلندی‌های جولان است.

این روزنامه ادامه داد: حمله علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیز ناکام مانده است، زیرا ایران امروز از نظر اروپا، روسیه، چین و بیشتر کشورهای دنیا یک کشور مشروع و قانونی است و موضوع یک دیوانگی شخصی و رسمی است که ارتش را وارد گردونه رویکرد سیاسی کرده است که بر اساس آن گفته می‌شود نباید به ایرانی‌ها اجازه داد در سوریه تمرکز داشته باشند.

حملات هوایی به سوریه اشتباه است

معاریو افزود: این تفکر که می‌توان با حملات هوایی مانع عملیات راهبردی ایران، روسیه، سوریه و حزب الله شد، تفکری اشتباه است که سبب بروز گردونه‌ای شده است که اکنون در آن قرار داریم.

از سوی دیگر روزنامه “هاآرتص” از دیگر روزنامه‌های رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهو دلیلی ارائه نکرد که بر اساس آن بتواند هیچ یک از کشورهای حامی توافق هسته‌ای را به تغییر دیدگاه در قبال این توافق متقاعد کند، بنابراین اگر دروغ‌ها معیار خلاص شدن از رهبران باشد ترامپ و نتانیاهو باید برکنار شوند.

نتانیاهو چه کار می‌کند؟

این روزنامه افزود: چنانچه نتانیاهو در سوق دادن ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای موفق شود، این اقدام او و اسرائیل را به متهم شماره یک از سوی جامعه دنیای تبدیل خواهد کرد.

اذعان روزنامه اسرائیلی به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای

روزنامه “یدیعوت آحارانوت” نیز به نقل از “عوزی اراد” رئیس سابق شورای امنیت ملی صهیونیستی نوشت: نتانیاهو در سخنانش موضوع جدیدی مطرح نکرد و آنچه انجام داد، کار بزرگی نیست و از نظر عملی هیچ موضوع واقعی در مطالب عرضه شده از سوی او دیده نشد، بلکه فقط مسائل تاریخی را عرضه کرد و هیچ دلیلی مبنی بر اینکه ایران از زمان امضای توافق هسته‌ای آن را نقض کرده باشد، وجود ندارد.

“رفیف دروکر” کارشناس مسائل سیاسی شبکه 10 تلویزیون اسرائیل نیز گفت: مسخره است که بگویم سخنان نتانیاهو در اوج ساعت‌های مشاهده بخش‌های خبری در اسرائیل ایراد شد، زیرا این سخنان برای شنیدن آن از سوی ترزا می، امانوئل ماکرون و آنجلا مرکل اختصاص داده شده بود.

دروکر ادامه داد: نتانیاهو به انگلیسی صحبت می‌کرد تا به همه کسانی که در داخل از او خواسته‌اند به دلیل مشکلات شخصی کنار برود، پاسخ دهد و خود را اینگونه نشان دهد که تنها کسی است که می‌تواند بر تصمیمات ترامپ تاثیر بگذارد؛ صحبت‌هایش، داستانی برای توجیه حفظ قدرت با وجود بحران‌های سیاسی و قانونی او است.

از سوی دیگر “ایتمار ایخنر” تحلیلگر سیاسی صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت: کابینه اسرائیل روز گذشته در پی موج حملاتی که متوجه اسرائیل است، نشست فوق العاده تشکیل داد و در آن وزیران به بررسی سناریوهای واکنش به ایران پرداختند.

به گفته او این گزارش‌ها حاکی از این است که معلوم نیست آیا ایرانی‌ها واکنش نشان خواهند داد و پاسخ آنان کجا و چگونه خواهد بود.

وی یادآور شد، ارزیابی دست اندرکاران مسائل سیاسی و امنیتی اسرائیل این است که چنانچه ایرانی‌ها در صدد واکنش در برابراسرائیل برآیند، پاسخ آنان موضعی بوده و به شعله‌ور شدن جنگ فراگیر منجر نخواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.