×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، ارتش ترکیه ادعا کرد تا پایان پنجاه و دومین روز از عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه بیش از ۳۲۰۰ شبه‌نظامی کُرد از پای درآمده‌اند.

در بیانیه ستادکل نیروهای مسلح ترکیه آمده است که با از پای درآمدن حدود ۹۰ عضو یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته، تلفات نیروهای کُردی از ابتدای عملیات به ۳۲۱۳ نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

سقوط جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» در این بیانیه همچنین آمده است که تا کنون ۱۷۱ منطقه شامل ۵ شهر، ۱۳۵ روستا، ۳۱ نقطه استراتژیک و ۱ پایگاه ی.پ.گ از کنترل شبه‌نظامیان کُرد خارج شده است.

همچنین نیروهای ترکیه با پشتیبانی همپیمانان خود (گروهک ارتش آزاد سوریه) توانستند پس از کامل کردن محاصره منطقه عفرین و قطع ارتباط کُردها با مرز ترکیه، ۷ روستای دیگر را در شمال و غرب منطقه عفرین از کنترل کُردها خارج کنند.

ارتش ترکیه با تاکید بر تداوم عملیات هوایی جنگنده‌ها و گلوله‌باران عفرین توسط توپخانه‌ها، گفت تا کنون نزدیک به ۱۰۰۰ هدف تعیین شده متعلق به نیروهای کُرد در منطقه عفرین، شامل سنگرها، مخفی‌گاه‌ها، انبار مهمات و تجهیزات نظامی نابود شده‌اند.

 

2209293 - بیش از ۳۲۰۰ شبه‌نظامی کُرد در عملیات عفرین ازپای درآمدند
نقشه آخرین وضعیت عفرین تا بامداد یکشنبه

«رجب طیب اردوغان»‌ رئیس‌جمهور ترکیه نیز بیان اینکه تا کنون ۸۵۰کیلومتر مربع از منطقه عفرین به کنترل نیروهای ترکیه و همپیمانان آن درآمده گفت: «شهر عفرین به محاصره نیروهای ما درآمده و به زودی وارد مرکز شهر می‌شویم». (جزئیات بیشتر)

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی ۳۰هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از ۲۰ ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت. 

ترکیه شاخه زیتون را از جهت امنیت خود و تاثیر در ژئوپلتیک منطقه حیاتی می‌داند. اما این تفکر برای این کشور هزینه نیز داشته است. شلیک شدن بیش از ۹۰ راکت توسط ی.پ.گ طی دو هفته به جنوب ترکیه دلیل کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ نفر شده است. همچنین تا کنون ۴۱ نظامی ترکیه کشته و نزدیک به ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

عملیات عفرین اما به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، حدود ۲۰۰ غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و بیش از ۵۵۰ مجروح برجای گذاشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.