×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سرویس دنیا ميليتاری نيوز – عملیات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در مناطق کُردنشین شمال استان حلب سوریه (عفرین) وارد سی و پنجمین روز شده و درگیری های سنگین در محور غربی مناطق «راجو و جندیرس» ادامه دارد.

براساس اعلام منابع میدانی، درگیری ها در ارتفاعات و روستاهای مرزی حومه غربی و جنوب غرب منطقه «راجو» همچنان در جریان است و طرفین موفق به تثبیت مواضع خود نشده‌اند و برخی مناطق از شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی خالی شده است.

2192437 - تحولات میدانی شمال استان حلب به روایت آمار: تلفات شبه نظامیان کُرد و ارتش ترکیه ۳۵ روز پس از شروع درگیری‌ها در عفرین  + نقشه میدانی و تصاویر
**نقشه میدانی تحولات عفرین**
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از محور غربی و جنوب غرب منطقه «جندیرس» هم خبر می‌رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موفق شدند شهرک‌های «اسکان غربی، حاج اسکندر، نصریه و دیر بلوط» را به اشغال خود درآورده‌اند.

در محور شمال غرب منطقه «اعزاز» خبرها حاکیست، درگیری های پراکنده همچنان در جریان است و تغییر میدانی قابل توجه ای هم در مناطق «بازی باغ، برصایا و قسطل جندو» به وجود نیامده است.

از محور شرقی منطقه «بلبل» در شمال عفرین خبر می‌رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات پس از چند روز درگیری سنگین توانستند شهرک «عبودان» را به اشغال خود در بیاروند؛ درگیری ها در «شنگال و زعره» به صورت پراکنده ادامه دارد.

2192438 - تحولات میدانی شمال استان حلب به روایت آمار: تلفات شبه نظامیان کُرد و ارتش ترکیه ۳۵ روز پس از شروع درگیری‌ها در عفرین  + نقشه میدانی و تصاویر
**نقشه میدانی تحولات عفرین**
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان کُرد در محور غربی منطقه «مرویه» موفق شدند عناصر تروریستی و نیروهای ارتش ترکیه را از شهرک «بل کوی» عقب برانند؛ درگیری ها در حومه غربی این شهرک ادامه دارد.

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، جنگنده‌های ارتش ترکیه در ۷۲ ساعت گذشته مناطق مختلف از جمله «راجو، جندیرس، کفرصفرا، دیوان، ماملی و…» را هدف قرار داده‌اند؛ شهر عفرین هم در روزهای گذشته از حملات جنگنده‌های ترکیه در امان نمانده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با ميليتاری نيوز اعلام کرد: جنگنده های ارتش ترکیه در ۳۵ روز گذشته بیش از ۶۶۸ مرده مناطق مسکونی، مساجد، مراکز درمانی، مدارس و… را در شهرستان عفرین (شمال استان حلب) هدف قرار داده اند.

2192440 - تحولات میدانی شمال استان حلب به روایت آمار: تلفات شبه نظامیان کُرد و ارتش ترکیه ۳۵ روز پس از شروع درگیری‌ها در عفرین  + نقشه میدانی و تصاویر
نیروهای ارتش ترکیه

این منبع میدانی به آمار جان باختگان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۸۰ تن از شهروندان در نتیجه حملات جنگنده های ارتش ترکیه جان خود را از دست داده اند و ۴۱۳ تن دیگر هم مجروح شده اند.

وی به آمار تلفات شبه نظامیان کُرد هم اشاره کرد و افزود: ۱۷۶ تن از شبه نظامیان در حملات هوایی، توپخانه ای و درگیری های زمینی کشته شدند و دهها تن دیگر هم مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی تاکنون ۴۰۹ مرده با شبه نظامیان کُرد به صورت مستقیم درگیر شده اند، گفت: در ۳۵ روز گذشته تاکنون ۵۱ خودروی زرهی، نفربر و تانک ارتش ترکیه توسط نیروهای کُرد منهدم شده است.

2192441 - تحولات میدانی شمال استان حلب به روایت آمار: تلفات شبه نظامیان کُرد و ارتش ترکیه ۳۵ روز پس از شروع درگیری‌ها در عفرین  + نقشه میدانی و تصاویر
تجهیزات زرهی ارتش ترکیه

ارتش ترکیه برای جبران خسارت های وارد شده، چند کاروان نظامی دیگر شامل دهها خودروی زرهی و نفربر را به مناطق مرزی انتقال داده است؛ براساس اعلام منابع میدانی، تعداد این خودروی های نظامی ۵۶ دستگاه است.

براساس اطلاعات به دست آمده، این کاروان نظامی در حال حاضر در روستای مرزی «قرق خان» در استان هاتای مستقر شده و به زودی به مناطق تحت اشغال نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در عفرین منتقل می شود.

برای اطلاع بیشتر از تحرکات ترکیه در خاک سوریه این گزارش میلیتاری نیوز به نقل از را هم بخوانید:

ترکیه در آستانه ساخت پایگاه‌های نظامی در حلب و ادلب/ ادامه شکار فرماندهان ارشد گروه‌های تروریستی توسط افراد ناشناس در شمال سوریه + نقشه میدانی

ارتش ترکیه و عناصر تروریستی با وجود این که به سلاح های پیشرفته ساخت کشورهای عضو ناتو مجهز هستند فقط ۲۴ منطقه را در مناطق کُردنشین شمال استان حلب (عفرین) به اشغال خود در آورده اند.

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، در ۳۵ روز گذشته نیروهای ارتش ترکیه ۳۸ تن از نظامی های خود را در جریان درگیری با شبه نظامیان کُرد از دست داده اند و ۱۷۵ تن دیگر هم در نبردها مجروح شده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.