×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2183792 - گفت‌وگوی ترکیه و فرانسه درباره عملیات عفرین

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از ميليتاری نيوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی او تلفنی درباره عملیات «شاخه زیتون» در عفرین گفت‌وگو کردند.

اردوغان در این تماس تلفنی تاکید کرد عملیات شاخه زیتون با هدف پاکسازی عفرین از عناصر تروریستی گروه‌های کُرد شامل پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق) و پ.ی.د (نیروهای دموکراتیک سوریه) است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با بیان اینکه ترکیه هیچ چشم طمعی به خاک سوریه ندارد، از اینکه گروه تروریستی پ.ک.ک در فرانسه به عنوان یک سازمان کردی خوانده می‌شود انتقاد کرد.

این دو همچنین درباره پرتاب موشک از مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوری جنوب ترکیه و بهبود روابط دو جانبه فرانسه و ترکیه، گفت‌وگو کردند.

این نخستین تماس تلفنی رؤسای جمهور دو کشور، پس از مصاحبه ماکرون با نشریه فرانسوی «فیگارو» و انتقاد شدید از عملیات شاخه زیتون است.

ماکرون در این مصاحبه هشدار داد اقدام ترکیه علیه کردهای شمال سوریه نباید دلیلی برای تهاجم به این کشور باشد و از آنکارا خواست که در این مورد بار همه طرف‌ها هماهنگ باشد. (جزئیات بیشتر)

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی ۳۰هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از ۱۶ ژانویه آغاز کرد؛ زمانیکه با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.