×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

5446546454 - بررسی عملیات آزادسازی و شکست حصر فوعه و کفریا

موسسه پژهشی نورس، متمایل به مخالفین مسلح سوری، تحلیلی کوتاه از مسیرهای پیشروی احتمالی نیروهای ارتش سوریه و متحدین شیعه به سمت دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا و چگونگی انجام این عملیات به زبان عربی ارائه داده است که ابتدا ترجمه مستقیم این مطلب را خدمت شما ارائه خواهیم کرد و در ادامه توضیحات تکمیلی، تحلیل میدانی و امکان انجام این عملیات را از لحاظ نظامی و سیاسی بررسی خواهیم کرد.

مرحله ی اول: بمباران شدید تل العیس و هضبة الخضراء (دو بلندی راهبردی در جنوب غرب حلب، حاشیه اتوبان بین المللی حلب_دمشق).

سپس هجوم تعداد زیادی از نیروهای متحد از شهرک الحاضر به سمت شهرک العیس و سپس تل العیس، تحت پوشش آتش سنگین توپخانه ای و راکتی و پشتیبانی هوایی جنگنده های نیروی هوایی.

پس از تصرف این مناطق، نوبت به تثبیت آنها و استقرار و استفاده ادوات توپخانه ای بر روی تل العیس برای پاکسازی مسیر هجوم به سمت هضبة الخضراء می رسد.

در صورت تصرف و تسلط کامل بر هضبة الخضراء، دسته های ضد زره و توپخانه های کوتاه برد متحدین برای زیر آتش قرار دادن اتوبان بین المللی و جلوگیری از پاتک مخالفین به سمت دو بلندی تل العیس و هضبة الخضراء، مستقر خواهند شد.

مرحله ی دوم: تثبیت دو بلندی و هجوم به سمت روستای  کسیبیة

پس از موفقیت در تثبیت دو بلندی ذکر شده و قطع مسیر اتوبان بین المللی، نوبت به بمباران شدید تل و مزارع  ایکاردا و روستای کسیبیة به وسیله حملات توپخانه ای و موشکی به همراه بمباران هوایی می رسد.

سپس با هجوم گسترده نیروهای متحد به سمت تل ایکاردا و تصرف آن و استقرار موشک های ضد زره و توپ های 23 میلی متری بر روی این بلندی، بقیه نیروها با آتش سنگین بر روی روستای کسیبیة در آن سوی اتوبان حلب – دمشق، برای تصرف آن اقدام خواهند کرد.

photo 2018 01 13 23 08 03 - بررسی عملیات آزادسازی و شکست حصر فوعه و کفریا

دو محور احتمالی پیشروی پس از قطع مسیر اتوبان بین المللی

مرحله سوم: تصرف کفرحلب و معارة النعسان

انتظار می رود که نیروهای متحد در این مرحله از عملیات، در دو محور جداگانه پیشروی کنند: کفر حلب و معارة النعسان.

در این بین شهرک معارة النعسان به دلیل نزدیکی بیشتر به  فوعه و  کفریا نسبت به شهرک کفرحلب، تبدیل به مرکز فرماندهی نیروهای متحد خواهد شد.

کفرحلب نیز به نوبه خود نقطه ای مهم برای دستیابی به 2 هدف مهم خواهد بود:

1- مشغول کردن دشمن به یک محور ثانویه و دور کردن دشمن و تامین پوشش برای نیروهایی که در محور معارة النعسان عمل می کنند.
2- کفرحلب نقطه ای مرتفع است که به نیروهای متحد اشراف آتش مناسب نسبت به مناطق جنوبی و دید مناسب برای رصد هرگونه تحرکات مخالفین مسلح برای هجوم به سمت نیروهای متحد از سمت غرب و شمال این منطقه را خواهد داد.

photo 2018 01 13 23 08 10 - بررسی عملیات آزادسازی و شکست حصر فوعه و کفریا

دو مسیر نهایی عملیات احتمالی شکست حصر فوعه و کفریا

مرحله چهارم: پیشروی به سمت شهرک و پایگاه هوایی  تفتناز و شکست محاصره دو شهرک  فوعه و  کفریا

در این مرحله نیز احتمال می دهیم که نیروهای متحد در دو محور عمل کنند:

1- پیشروی به سمت روستای شلخ و در ادامه تفتناز، برای تسلط بر بلندی مابین دو روستا و تامین مسیر شرقی برای پیشروی قوای زرهی و پیاده متحدین به سمت پایگاه هوایی تفتناز از مسیر زمین های کشاورزی مجاور با آتش سنگین توپخانه و نیروی هوایی.

2- حرکت همزمان نیروهای نظامی حاضر در شهرک فوعه به سمت روستای طعوم، به محض آغاز عملیات محور اول و رسیدن به پایگاه هوایی تفتناز و دست دادن دو نیرو با یکدیگر در این نقطه.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.