×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش ميليتاری نيوز، در روزهای گذشته عناصر تروریستی داعش محاصره شده در بیابان های جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص با وجود متحمل شدن ضربات مهلک و شکست های سنگین در حومه غرب رود فرات، حملات گسترده ای دیگری را علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت ترتیب دادند.

در این حملات، حومه شمالی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم، منطقه و سد « المعیزیله» و حومه شرقی شهر السخنه هدف قرار گرفته شد اما نیروهای مقاومت با هوشیاری کامل توانستند تحرکات عناصر تروریستی را در این محورها رصد کنند و پیشروی ها را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه متوقف کردند.

2144586 - حملات سنگین داعش برای قطع ارتباط جبهه مقاومت در مرکز استان دیرالزور ناکام ماند + نقشه میدانی

 در ادامه نیروهای مقاومت انجام عملیات معکوس علیه تروریست ها را در دستور کار قرار دادند و حملات را در تمامی محورها به طور کامل دفع کردند؛ در جریان این درگیری ها حدود 60 تن عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

ایستگاه پمپاژ دوم  جزء 4 مرکز مهم نفتی سوریه به شمار می آید و در صورت اشغال توسط تروریست ها، مسیر ارتباطی نیروهای مقاومت از جنوب شرق استان حمص به سمت جنوب استان دیرالزور ( شهر البوکمال) با مشکل جدی روبه رو می شد.

سد و منطقه معیزیله هم در حومه ایستگاه نفتی پمپاژ دوم  واقع شده اند و اشغال این دو منطقه هم به معنای در معرض خطر قرار گرفتن مناطق شمالی شهر البوکمال است؛حمله به  سد و منطقه معیزیله از طرف مناطق « بئر جبیبه و فیضیه جب» انجام شد.

عناصر تروریستی با اشغال شهر  السخنه هم درصدد بودند مسیر ارتباط « تدمر – دیرالزور» را مسدو کنند تا ارتباط نیروهای جبهه مقاومت از شرق استان حمص با مرکز استان دیرالزور قطع شود اما پس از درگیری های سنگین ناکام ماندند.

2144587 - حملات سنگین داعش برای قطع ارتباط جبهه مقاومت در مرکز استان دیرالزور ناکام ماند + نقشه میدانی

از سویی دیگر، مواضع عناصر تروریستی داعش در این محور ها با هدف گیری دقیق جنگنده های سوری و روسی در هم کوبیده شد. درگیری ها در این محورها به صورت پراکنده ادامه دارد اما وضعیت میدانی به کنترل نیروهای مقاومت درآمده است.

به گزارش ميليتاری نيوز، حدود 5 هزار کیلومتر مربع از بیابان های جنوب غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان حمص همچنان تحت اشغال است و براساس اطلاعات به دست آمده تعدادی از سرکرده های ارشد میدانی داعش در این مناطق محاصره شده حضور دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.