×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2135954 - سرلشکر ایزدی: ایران قدرت منطقه‌ای و جهانی شده است

به گزارش ميليتاری نيوز، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم، طی سخنانی در همایش فرماندهی و کنترل اظهار داشت: انقلاب اسلامی متفاوت از سایر حرکت‌ها و نهضت‌هاست چراکه نگرش بدیعی به تاریخ و جامعه و انسان و حرکت اجتماعی دارد و حتی در فلسفه نظامی‌گری و جنگ با سایر حرکت‌ها متفاوت است.

ایزدی افزود: قدرت نظامی در نظام اسلامی بجای اینکه در دست قدرت طلبان باشد علیه قدرت طلبان است اما در فرهنگ و تفکر غربی اساس، قدرت است و هر که قوی تر است باید بماند و انسانیت جایی ندارد.وی ادامه داد: نظم حاکم بر جهان که مبتنی بر فرهنگ غربی است در حال تغییر و تبدیل است هرچند صحنه های جنگ و دفاع روز بروز پیچیده تر می‌شود اما این نظم در حال فروپاشی است.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان اسلام در کناره‌های مدیترانه حضور پیروزمندانه دارند و باید محیا و آماده به پیش برویم و آنچه که در توان داریم، آماده کنیم.

ایزدی با بیان اینکه در پدافند هوایی، تحرک و نوآوری در تاکتیک‌ها نقش بسزایی در پیروزی دارد، افزود: امروز عملیات‌ از ابعاد مختلفی برخوردار است و ما باید محیا باشیم چراکه توان و قدرت ما برابر است با آنچه در اختیار داریم.وی خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که در امر فرماندهی و کنترل شرایط گذشته قابل قبول نیست و باید توانایی خود را بالا ببریم چون دشمن از سامانه های بسیار قوی و مستحکم برخوردار است.

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح گفت: در شیوه و ماهیت‌های نبرد تغییر اساسی ایجاد شده و امروز ما با 5 عرصه جنگ (هوایی، دریایی، زمینی، فضایی و سایبری) روبرو هستیم.

ایزدی با بیان اینکه موضوعات سایبری نقش بسزایی در پدافند هوایی دارند، اظهار داشت: دیدیم امریکایی ها مدعی شدند که می‌توانند هم از نظر مغناطیسی و هم سایبری بر روی موشک‌هایی که کره شمالی شلیک می‌کند، تاثیر بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در ظهور جنگ‌های پست مدرن و شبکه شدن جنگ‌ها این موضوع به ما دیکته می‌شود که باید در فرماندهی و کنترل حرکت نوآورانه و بدیع داشته و برای موفقیت در حوزه فرماندهی و کنترل، باید بسیج منابع و امکانات را در نظر بگیریم.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم تصریح کرد: سیاست‌های توسعه‌ای در حوزه سایبر و مخابرات و فرماندهی و کنترل مورد توجه مسولین وزارت دفاع و مجلس و… قرار گیرد.

ایزدی در ادامه گفت: در صحنه عراق وسوریه اطلاع دارم که بسیاری از موفقیت‌ها مرهون استفاده از فرماندهی و کنترل است و باید سامانه‌های مناسب در این خصوص طراحی و تولید شود. جنگ‌های آینده، جنگ‌های ترکیبی است و از همه امکانات در آن به صورت همزمان استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: دشمن در تقابل خود، همه ارکان قدرت نظام را مدنظر دارد و در تحریم و برجام هم همین مسیر را طی می‌کند.این فرمانده عالی‌رتبه نیروهای مسلح گفت: به‌برکت خون شهدا به یک قدرت منطقه ای و جهانی شده ایم و امیدواریم بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.