×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1880543 - پنتاگون به‌دنبال فروش بمب‌ هدایت شونده به استرالیا

 به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از اسپوتنیک، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا با فروش حدود چهار هزار بمب هدایت شونده و دقیق و تجهیزات مرتبط با آن به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به استرالیا موافقت کرده است.

این بیانیه افزود: وزارت خارجه آمریکا موافقت نهایی خود را با فروش تجهیزات نظامی به استرالیا از جمله بمب های هدایت شونده جی بی یو ۵۳ بی به ارزش تقریبی ۸۱۵ میلیون دلار اعلام کرده است.

علاوه بر فروش ۳۹۰۰ فروند بمب هدایت شونده، این قرارداد شامل فروش ۳۰ دستگاه خودروی آزمایش هدایت بمب ها و آموزش تعمیر و خدمات مربوط به این تجهیزات نظامی خواهد بود.

ملکلم ترنبال نخست وزیر استرالیا نیز تاکید کرده است که ۹ فروند کشتی جنگی این کشور که قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی ساخته شود، به سامانه های دفاع موشکی دوربرد مجهز خواهد شد تا استرالیا با تهدید ناشی از سوی کشورهای سرکش و یاغی مقابله کند.

تنش ها در منطقه طی ماه های اخیر به خصوص پس از ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی و شلیک موشک های میان برد و دوربرد پیونگ یانگ تشدید شده است. گرچه پیونگ یانگ در نهایت قصد دارد خاک آمریکا را با موشک هایش هدف قرار دهد ولی این کشور اعلام کرده است که موشک هایش توانایی حمله به استرالیا را نیز دارد.

نخست وزیر استرالیا افزود: اتفاقات اخیر در منطقه اثبات کرده است که کشتی های جنگی آینده باید به سامانه هایی برای دفاع از استرالیا در برابر تهدیدات ناشی از موشک های میان برد و بلندبرد مجهز شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.