×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2026158 - سرلشکر باقری: هیچ قدرتی توان تهاجم به ایران را ندارد

به گزارش میلیتاری نیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت طی سخنانی اظهار داشت: دفاع مقدس برای ما که فرصت دیدن دانشگاههای نظامی را پیدا نکرده بودیم مانند دانشگاهی بود که درسهای زیادی را به ما ارائه کرد.

وی افزود: ما در دفاع مقدس درس معنویت فرا گرفتیم و فهمیدیم جایگاه انسان مومن در مقابل تجهیزات و ابزار نظامی کجاست. امروز وقتی به صحنه منطقه نگاه می‌کنیم جایگاه جمهوری اسلامی و ملت ایران نسبت به آن دوران ارتقاء پیدا کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هیچ قدرتی توان تهاجم به جمهوری اسلامی را ندارد، ادامه داد: ما از دفاع مقدس درس ایثار و خوداتکایی گرفتیم و فهمیدیم باید دست به زانوی خودمان بگیریم بر همین اساس امروز در جایگاهی هستیم که هیچ‌گونه کم‌وکسری برای تولید سخت‌افزار و مهمات نظامی نداریم و هر وسایلی که بخواهیم به آن اتکا کنیم در داخل کشور تولید و به کارگیری می‌کنیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: زمانی که ارتش‌های دیگر را که در پیمانهای مطرح جهانی حضور دارند مشاهده می‌کنیم که در مقابل اخم ابرقدرت‌ها و از ترس اینکه روزی به آنها قطعات نظامی ندهند و تسلیحات آنها زمین‌گیر شود می‌ترسند خوشحال می‌شویم که به خودمان اتکا کرده‌ایم و تجهیزات مورد نیازمان را خودمان ساخته‌ایم و دیگران نیز به این نکته اذعان دارند.

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس درس مقاومت را فراگرفتیم خاطرنشان کرد: آنچه که امروز تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطالبه مقام معظم رهبری بدان معنا است که اقتصاد کشور در برابر دشمنان مقاوم و نیاز به بیرون نداشته باشد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما به فرهنگ مقاومت در عرصه‌های دیگری مانند عرصه سیاسی و فرهنگی نیازمندیم و این فرهنگ باید در تمام ابعاد در کشور توسعه یابد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه از اول انقلاب بخش دفاعی کشور مورد تحریم بود و حتی یک سوزن ته‌گرد این بخش را به ما ندادند، گفت: در سایر بخش‌های کشور وضعیت اینگونه نبوده است و ما در سایر بخش‌ها راحت‌تر از بخش دفاعی می‌توانستیم پیشرفت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما از دفاع مقدس درس اعتماد به نفس و خلاقیت فرا گرفتیم اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز در بخش دفاع نیروهای مسلح از صفر تا ۱۰۰ برنامه‌ریزی‌ها را خودشان انجام می‌دهند و در جایگاهی از قدرت بازدارندگی قرار گرفتیم که هیچ یک از قدرت‌های پلید جهانی فکر حمله به کشورمان را نمی‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما در دفاع مقدس درس بن‌بست شکنی را فرا گرفتیم و جمهوری اسلامی هیچ‌گاه در هیچ بن‌بستی گرفتار نمی‌شود مگر اینکه ما خودمان بن‌بست‌های خیالی بسازیم همانطور که در دوران جنگ نیز عده‌ای قصد این کار را د اشتند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ما درس وحدت ملی فرا گرفتیم و هیچ‌گاه مسائل قومی و مذهبی کوچکترین تاثیری در تصمیم‌گیری‌ها نداشت و اثر آن نیز امنیت پایدار ملی موجود در کشور است.
سرلشکر باقری تصریح کرد: مشارکت ملی که در دفاع مقدس صورت گرفت یک درس بزرگ به ما داد البته کسانی بودند که از دادن امکانات دریغ کردند باید در روز قیامت جوابگو باشند.

وی با بیان اینکه در یک دهه بعد از جنگ هیچ همسایه‌ای جرات تهدید ما را نداشت، گفت: از ابتدای دهه ۸۰ با وقوع اتفاقاتی در عراق و افغانستان ما به صحنه مقابله با تهدیدات قدرت‌های جهانی ورود پیدا کردیم و ملت ایران و نیروهای مسلح با طراحی خوبی که کردند، توانستند قدرت کشور را به رخ دشمن کشیده و توان بازدارندگی ما را به نمایش بگذارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: امروز هیچ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در کشور ما بیان نمی‌کند که به دلیل تهدیدات و نبود امنیت وارد سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت منطقه تصریح کرد: دشمن امروز به صحنه‌ جنگ نیابتی ورود پیدا کرده و ما با تهدیدات جدیدی روبرو شده‌ایم تهدیداتی در حوزه امنیتی و جنگ نرم و نفوذ.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهرا داشت: البته ما کم‌کم با فرصت‌هایی مواجه شدیم که در قبل کمتر امکان بروز و ظهور داشتند. جمهوری اسلامی و رزمندگانش روزی در دیوارهای اهواز می‌جنگیدند اما امروز در جایگاهی هستند که دشمنان با ترس از مسائلی مانند محور ایران – مدیترانه حرف می‌زنند؛ امروز دولت‌های مرتجع منطقه زمانی که اسم جمهوری اسلامی می‌آید در محافل خصوصی علنی به حال ما قطبه می‌خورند و می‌گویند ای کاش ما هم در مسیر شما بودیم.

وی در پایان با اشاره به موضوع پیشکسوتان و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این موضوع یک بحث اساسی است در ستاد کل و تمامی نیروهای مسلح آمادگی آن را داریم تا از موضوع پیشکسوتان حمایت کنیم. در شهر تهران هم باغ موزه دفاع مقدس با ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هیئت امنای آن مجموعه و حضور فرماندهان نیروهای مسلح و شهرداری تهران آماده همکاری در این زمینه است و در سایر استانها نیز تا پایان سال ۱۰ مجموعه فرهنگی در این رابطه آماده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.