×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2043220 - رئیس‌جمهور کره‌جنوبی: هیچ جنگی در شبه‌جزیره‌کره روی نخواهد داد

 به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از رویترز، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی امروز پنجشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: هیچ جنگی در شبه جزیره کره روی نخواهد داد.

رئیس جمهور کره جنوبی در این باره گفت:  علیرغم اینکه پس از آزمایش هسته ای هفته گذشته کره شمالی، تنش ها به صورت قابل توجهی افزایش یافته است؛ ولی هیچ جنگی در شبه جزیره کره روی نخواهد داد.

لازم به ذکر است، با وجود اقدامات تحریک آمیز آمریکا برای اشاعه جنگ در شبه جزیره کره، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی پیشتر نیز درباره عدم بروز هرگونه جنگ در این منطقه هشدار داده بود.

در همین رابطه، رئیس جمهور آمریکا ۲ روز پیش بدون اشاره به رزمایش تحریک آمیز این کشور و کره جنوبی در شبه جزیره کره گفته بود: به ژاپن و کره جنوبی اجازه دادم خرید تجهیزات بسیار پیشرفته نظامی از آمریکا را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

گفتنی است، کره شمالی سوم سپتامبر سال جاری میلادی (روز گذشته) اعلام کرد که آزمایش بمب هیدروژنی این کشور با موفقیت انجام شده است.

بر اساس اعلام مقامات پیونگ‌یانگ، این بمب هیدروژنی قابلیت بارگذاری روی موشک های جدید بالستیک بین‌قاره‌ای را دارد.

صبح همان روز در ابتدا اعلام شد که پیونگ یانگ می گوید موفق به تولید سلاح اتمی پیشرفته تری شده است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک را دارد.

در همین راستا، «کی سی ان اِی» رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور را منتشر کرد که وی را در حال بررسی آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می شود، نشان می داد.

پس از آن رسانه از وقوع زمین لرزه در کره شمالی خبر دادند و کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که این زمین لرزه ساختگی بوده و بدلیل آزمایش هسته ای کره شمالی رخ داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.