×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، در حالی که پایگاه‌های نظارتی غربی و حتی آژانس‌های تابعه سازمان ملل متحد از افزایش قربانی شدن غیرنظامیان در حملات جنگنده‌های آمریکای به رقه خبر می‌دهند، پنتاگون فقط به تشکیک در آمار موجود و سکوت بسنده می‌کند.

آنطور که پایگاه نظارتی «اِیر وارز» گزارش داده، از فروردین ماه تاکنون هزار و هفتصد غیرنظامی در حملات هوایی آمریکایی‌ها به پایتخت خودخوانده داعش کشته شده‌اند.

2036413 - در حملات آمریکا به رقه دستکم ۱۷۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند

«یاسر عباس حسین» که ۲ اوت در بمباران جنگنده‌های آمریکایی در رقه کشته شد

پیش از این آمار قطعی کشته شدن ۸۶۰ غیرنظامی رقه‌ای از خرداد ماه تاکنون، منتشر شده بود؛ ۱۵۰ جسد از میان این کوه اجساد غیرنظامیان به کودکان رقه‌ تعلق دارد.

ژنرال «استفن تاون‌سند» فرمانده عملیات «عزم راسخ» در واکنش به این دو گزارش گفته که در آمار «اغراق» شده و پایگاه‌های نظارتی به گزافه‌گویی افتاده‌اند.

گمان می‌رود که حدود ۲۰ هزار غیرنظامی در رقه گرفتار شده باشند؛ گرفتار میان حکومت داعش و بمب‌های آمریکایی که از آسمان بر سرشان فرود می‌آید.

2036414 - در حملات آمریکا به رقه دستکم ۱۷۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند

«سعد الشبشل» یک ساله که ۲ اوت در حملات جنگنده‌های آمریکایی در رقه کشته شد

هفته پیش بود که «جان اج‌لند» مشاور حقوق‌بشری دبیرکل سازمان ملل متحد از آمریکایی‌ها خواست که همانند نبرد سال گذشته شرق حلب، برای خروج غیرنظامیان از شهر، جنگ را برای چند روز متوقف کنند اما تاکنون اثری از بررسی این درخواست توسط پنتاگون، مشاهده نشده است.

هفته گذشته «عفو بین‌الملل» هم گزارشی از اوضاع رقه منتشر کرده بود. در این گزارش آمده که داعشی‌ها با مین‌گذاری و ایجاد پست‌های ایست و بازرسی در راه‌های خروجی شهر و شلیک به همه شهروندان در حال فرار، اوضاع فاجعه‌باری را برای مردم شهر ایجاد کرده‌اند.

در این گزارش اما به بمباران‌های جنگنده‌های به اصطلاح «ائتلاف» هم اشاره شده و آمده که مردم در حال فرار، با یک مانع دیگر هم مواجه هستند و آن بمب‌هایی است که در مسیر فرار از آسمان بر سرشان فرود می‌آید و تاکنون حداقل صدها رقه‌ای را کشته یا زخمی کرده است.

2036415 - در حملات آمریکا به رقه دستکم ۱۷۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند

۴ کودک از خانواده «السایر» که در تاریخی نامشخص، در حملات جنگنده‌های آمریکایی در رقه کشته شدند

سرهنگ «ژوزف اسکروکا» سخنگوی ائتلاف آمریکایی گفته که هر گونه توقف در بمباران، به نفع داعشی‌هاست.

استدلال سرهنگ اسکروکا این است که «هرگونه توقف در عملیات، فقط به ایجاد فرصت بیشتر برای بازسازی توان دفاعی داعش منجر می‌شود. این کار باعث می‌شود که آنها بیشتر و بیشتر از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.