×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1503296857 2001682 - ۲۰کشته طی جنایت‌ ائتلاف آمریکا در سوریه

 به گزارش میلیتاری نیوز، منابع محلی استان الحسکه در سوریه از کشته شدن بیش از ۲۰ غیرنظامی در جریان حملات ائتلاف بین‌المللی به روستایی در جنوب این استان خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) به نقل از منابع محلی و رسانه‌ای گزارش داد، هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا حملاتی هوایی علیه منازل غیرنظامیان در روستای «جزاع» در ریف شرقی شهر «الشدادی» نزدیک منطقه «تل الشایر» در حومه جنوب شرقی حسکه صورت دادند که در پی آن، بیش از ۲۰ غیرنظامی کشته و شماری دیگر زخمی شدند، همچنین این حملات خسارات گسترده‌ای به منازل مردم وارد کرد.

از سوی دیگر، فعالان سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، با اشاره به این‌که روستای الجزاع جزو مناطق تحت اشغال داعش در سوریه است، اعلام کردند این حملات ائتلاف آمریکایی همچنین به کشته شدن ۳ عنصر این گروه تروریستی منجر شد.

برخی دیگر از منابع خاطرنشان کرد که در روستای مذکور هیچ گروه مسلحی وجود ندارد و این روستا در خط تماس بین داعش و «نیروهای مدافع خلق» (کُردها) قرار داد. به گفته این منابع، در حملات یکشنبه جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی یک مسجد و مساجد مجاور آن کاملا تخریب شد.

به‌رغم این‌که ائتلاف آمریکا بارها تأکید کرده است که تدابیر لازم را برای جلوگیری از وقوع کشتار میان غیرنظامیان اتخاذ می‌کند ولی این ائتلاف تاکنون مسئولیت کشته شدن ۶۲۴ غیرنظامی از زمان آغاز عملیاتش در سوریه و عراق در سال ۲۰۱۴ اذعان کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.