×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1900242 - سفر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا به پاکستان

به گزارش میلیتاری نیوز، ژنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا با ژنرال قمر جاوید بجوا، فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرده و به بازدید از ارتش این کشور در محلی پرداخت که علیه داعش به مبارزه پرداخته بودند.

این مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت: همکاری نظامی و همچنین همکاری بیشتر با پاکستان بسیار اهمیت دارد و ما عمیقا به این همکاری تمایل داریم.

سفارت آمریکا در اسلام آباد اعلام کرد، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا تاکید کرد که خاک پاکستان نباید برای اهداف و برنامه‌های تروریستی علیه همسایگانش به کار گرفته شود.

روابط میان پاکستان و آمریکا از زمان بررسی‌های صورت گرفته توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده برای ارائه یک استراتژی جدید درباره ادامه نبرد در افغانستان و سطح اعزام نیرو به این کشور و نیز نقش احتمالی پاکستان در تنش‌ها در افغانستان، زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند طالبان افغانستان مورد حمایت عناصری در ارتش پاکستان و نیروهای اطلاعاتی این کشور است؛ اتهامی که دولت اسلام آباد آن را رد می‌کند.

براساس استراتژی جدید ترامپ درباره افغانستان، آمریکا این مساله را بررسی کرده که آیا پاکستان را کشور حامی تروریست بداند یا خیر مگر آنکه مقام‌های ارشد شبکه حقانی و طالبان افغانستان را تحت پیگرد قرار دهد.

اقدام برای قرار دادن اسلام آباد در فهرست کشورهای حامی تروریسم باعث اعمال تحریم‌هایی همچون ممنوعیت فروش سلاح به پاکستان و پایان دادن به کمک‌های اقتصادی آمریکا به این کشور می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.