×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

harpy 1 uav v01 3d model rigged max obj 3ds lwo lw lws dxf stl 550x413 1 - پهپاد انتحاری هارپی IAI Harpy

هارپی یک پهپاد انتحاری و یکبار مصرف است که دارای حدود ۲.۵ متر طول و حدود ۲ متر طول دو سر بال آن است.

این پهپاد با سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت پرواز میکند و ۵۰۰ کیلومتر برد دارد. این پهپاد از لانچرهای نصب شده در پشت کامیون پرتاب میشود و هر کامیون ۱۸ لانچر حمل میکند. این پهپاد به منطقه حضور رادارها و سامانه های پدآفندی پرتاب میشود و از آنجایی که مجهز به سامانه دریافت کننده غیرفعال است ، به منبع انتشار امواج رادار حمله میکند و آنرا نابود میکند.

از آنجایی هم که در ترکیب بدنه این پهپاد از ترکیبات کامپوزیتی استفاده شده است ، دارای سطح مقطع راداری اندکی است و کشف آن بسیار دشوار است.

download - پهپاد انتحاری هارپی IAI Harpy

پرتاب تعداد زیادی از این پهپادها در منطقه حضور رادارهای دشمن و حضور پرتعداد آنها باعث فشار بر روی رادارهای دشمن میشود و آنها را وادار به خاموش شدن میکنند. اصلی ترین وظیفه این پهپاد سرکوب رادارها و پدآفند دشمن است. این پهپاد به چندین کشور صادر شده است.

از جمله هند ، ترکیه ، چین و کره جنوبی و … فروش این پهپاد اسراییلی به چین حساسیت زیادی را در آمریکا برانگیخت و طی فشار آمریکا ، اسراییل از ارتقای هارپی های چین خودداری کرد. چرا که در درگیری احتمالی با تایوان میتوانست بسیار خطرناک باشد.

IAIharpor4 - پهپاد انتحاری هارپی IAI Harpy

پهپاد هاروپ نمونه پیشرفته تر پهپاد هارپی است که در آن برد پهپاد به ۱۰۰۰ کیلومتر رسیده است و علاوه بر جستجوگر غیرفعال راداری ، یک سایت اوپتیکی هم زیر دماغه نصب شده است که علاوه بر رادارها ، میتواند دیگر اهداف ثابت و متحرک را هم هدف قرار دهد. در تصویر سایت اوپتیکی دماغه هاروپ را مشاهده میکنید.

از پهپاد هاروپ که توسط جمهوری آذربایجان علیه نیروهای ارمنستان در درگیری اخیر این دو کشور استفاده شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.