×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1923586 - مسائل نظامی باعث تفرقه در ژاپن شد

به گزارش میلیتاری نیوز، نظرسنجی که به طور مشترک از سوی مرکز سنجش افکار عمومی «نیکی» و تلویزیون توکیو انجام شد؛ نشان می دهد رای دهندگان ژاپنی در مواجهه با ستاد «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور که با هدف تغییر قانون اساسی به نفع حضور در جنگ های فراسرزمینی انجام می شود، کاملا حس دو دستگی دارند.

این نظرسنجی که در سالروز تدوین قانون اساسی ژاپن منتشر شد، نشان می دهد ۴۶ درصد از مردم ترجیح می دهند با تبعیت از منشور صلح، قانون اساسی را به شکل فعلی حفظ کنند که این رقم ۴ درصد کمتر از رقم اعلام شده در نظرسنجی سال گذشته است.

در این میان، ۴۵ درصد نیز موافق تغییر قانون اساسی به نفع حضور در جنگ های فراسرزمینی هستند که این رقم در مقایسه با نظرسنجی سال گذشته، افزایشی ۵ درصدی را به خود دیده است.

 گفتنی است اگرچه پیشنهاد آبه به تغییر قانون اساسی، دودستگی مردم ژاپن را به دنبال داشته است، نتیجه نظرسنجی اخیر نشان می دهد که رفته رفته از حجم مخالفت مردم با این اصلاحات کاسته می شود.

 اصلی ترین دلیل افزایش ۵ درصدی حمایت از اصلاحات قانون اساسی ژاپن، تحولات یک سال گذشته شبه جزیره کره تلقی می شود.

افزایش تنش های واشنگتن-پیونگ یانگ، آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و برد موشک های آزمایش شده که گاهی مرز آبی ژاپن را می شکنند، همگی از دلایل نرم شدن مردم ژاپن نسبت به اصلاحات قانون اساسی تلقی می شود.

گفتنی است ژاپن روز دوشنبه در تبعیت از قانون حضور در جنگ های فراسرزمینی، «ایزومو» بزرگترین ناو جنگی خود را در حمایت از یک کشتی سوخت رسان آمریکایی وارد عمل کرد.

کشتی سوخت رسان آمریکایی وظیفه رساندن سوخت به ناو گروه آمریکایی «کارل وینسون» را برعهده دارد که بواسطه افزایش تنش ها میان واشنگتن-پیونگ یانگ به منطقه اعزام شده است.

دلیل اقدام ژاپن برای حمایت از این کشتی آمریکایی، تهدید کره شمالی به انجام حمله پیش دستانه به ناوهای آمریکایی عنوان می شود.

منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.